Содержание
- 1 Молитва боже ущедри ны текст
- 2 Псалом 66
- 3 Читать онлайн “Текст Всенощного бдения на церковнославянском языке” – RuLit – Страница 12
- 4 Псалом 66
- 5 Читать онлайн “Текст Требника на церковнославянском языке” – RuLit – Страница 63
- 6 Читать онлайн “Текст Праздничной минеи на церковнославянском языке” – RuLit – Страница 102
- 7 Чин краткаго молебнаго пения о сохранении творения Божия
Молитва боже ущедри ны текст
В понедельник вечера.
На Г осподи воззвах, стихиры подобны, глас 8:
Подобен: Ч то вас наречем:
В средних днех воздержания, преходяще днесь силою Крестною, на сем вознесшагося посреде земли, Спаса и Бога славословим, вопиюще: зрители нас покажи страстем Твоим Владыко, и честнаго Воскресения, даруя нам очищение, и велию милость.
С трасти смирим телесныя, брашен отложением, и сластей отвращением, и древо Креста облобызаим верно: зрится бо яве покланяемое, и вся освящает Божественною благодатию, и Господеви возопиим: благодарим Тя Благоутробне, спасающаго сим души наша.
Ина, глас тойже.
Подобен: Б огородицу:
Н ыне Кресту покланяющеся, вси воззовем: радуйся, Древо жизни. Радуйся, скиптре святый Христов. Радуйся, человеков слава небесная. Радуйся, верных похвало. Радуйся, державо веры. Радуйся, оружие непобедимое. Радуйся, врагов отгнание. Радуйся, сияние светлое, спасительное миру. Радуйся, мучеников велия славо. Радуйся, сило праведных. Радуйся, ангелов светлосте. Радуйся, всечестне.
И в Минеи 3. Слава, и ныне, Богородичен.
Прокимен, псалом 63, глас 6: У слыши, Боже глас мой, внегда молити ми ся к Тебе. Стих: О т страха вражия изми душу мою.
Бытия чтение. [Глава 8, ст. 21 – 22, глава 9, ст. 1 – 7.]
Р ече Господь Бог: размыслив, не приложу ктому прокляти землю за дела человеческая: зане прилежит помышление человеку прилежно на злая от юности его. не приложу убо ктому поразити всякую плоть живущую, якоже сотворих. Во вся дни земли сеятва и жатва, зима и зной, лето и весна, день и нощь не престанут. И благослови Бог Ноа, и сыны его, и рече им: раститеся, и множитеся, и наполните землю, и обладайте ею. И страх и трепет ваш будет на всех зверех земных [и на всех скотех земных,] на всех птицах небесных, и на всех движущихся по земли, и на всех рыбах морских: в руце ваши вдах [я]. И всякое движущееся, еже есть живо, вам будет в снедь: яко зелие травное дах вам все. Точию мяса в крови души да не снесте. Крови бо вашей, душ ваших, от руки всякаго зверя изыщу [ея] и от руки человека брата изыщу ея. Проливаяй кровь человечу в ея место его пролиется: яко во образ Божий сотворих человека. Вы же раститеся и множитеся, и наполните землю, и умножитеся на ней.
Прокимен, псалом 64, глас 6: У слыши ны Боже Спасителю наш. Стих: Т ебе подобает песнь Боже в Сионе.
Притчей чтение. [Глава 11, ст. 19 – 31, глава 12, ст. 1 – 6.]
На стиховне стихира самогласна, глас 8. Дважды.
В елеречивый фарисей омерзися похвалився, и мытарь смиренномудрый молчанием помолився, оправдася: темже обою уведевши различие, душе моя, смиренномудрие приими и облобызай: Христос бо смиренным обеща даяти благодать, яко Человеколюбец.
Мученичен: М ученицы Господни, молите Бога нашего, и испросите душам нашим множество щедрот, и очищение многих прегрешений, молимся.
Слава, и ныне, Богородичен. Глас тойже:
А з, Дево святая Богородице, к покрову Твоему прибегаю, вем яко обрящу Тобою спасение: можеши бо Чистая, помощи мне.
Во вторник 4-я седмицы на Утрени Троичны.
По 1-м стихословии седальны умилительныя Осмогласника.
По 2-м же стихословии глаголем настоящий седален, глас 8.
Подобен: Н епоколебимое утверждение:
В оздержанием просветивше души наша, Кресту поклонимся спасительному, на немже Христос пригвоздися, и возопиим ему: радуйся, постящихся сладосте, и известная помоще. Радуйся губителю страстей, бесом сопротивоборче. Радуйся Древо блаженное.
Н епоколебимое утверждение веры, и честное дарование душ наших, Богородицу в песнех величаем вернии: радуйся, камень жизни во чреве Твоем вместившая. Радуйся концев упование, оскорбляемых заступница. Радуйся, Невесто Неневестная.
По 3-м же стихословии седален, глас тойже:
Подобен: Я ко начатки:
Я коже жизнь твари, Твой Крест предлежащий вселенная целует, Господи, и покланяющися зовет Ти: того действом в мире глубоце поющия, и воспевающия Тя воздержанием соблюди, Многомилостиве.
Богородичен, глас тойже:
Р адуйся, ангелом радость мира приимшая. Радуйся, рождшая Творца Твоего и Господа. Радуйся, сподобльшая быти Мати Божия.
Канон Минеи и настоящий трипеснец, господина Иосифа. И стихословится песнь. Глас 8.
Ирмос: В идите видите, яко Аз есмь Бог, древле Израиля сквозе Чермное море проведый, и питавый, и спасый, и от горькия работы свободивый фараоновы.
С реде твари претерпел еси Крест, Мессиа Слове Божий: емуже поста днесь преполовением верно покланяемся, просяще видети и Воскресение Твое.
Ж езлом силы, проображенным Моисею, море страстей пресекающе, достигнем к земли обетования, и манны мысленныя насытимся богатно.
К то не возрыдает тя? кто не восплачет тя душе, желающую лукавая, и не взыскающую любовию благих, праведнаго Судию презирающую присно, долготерпящаго на тебе?
Богородичен: П лоть бывша непременно, Христа Дево раждаеши: Егоже прилежно моли, плотских страстей изменити покланяющияся Кресту, егоже плотию претерпе.
Иный, глас тойже.
В идите видите, яко Аз есмь Бог, вселенней Крест Мой подаяй оружие спасения, во еже ныне поклонитися ему: яко да целующии его упражняют вражия коварства.
В елий еси Господи, многомилостивый, яко дал еси животворящему Твоему поклонитися ныне Кресту, идеже руце Твои и нозе пригвоздишася, на немже кровь излияся пречистаго Твоего ребра, жизнь источи нам.
Троичен: П ресовершенная Единице, Пребожественная, триипостасная, нерожденне Отче, и Сыне единородне, Душе от Отца исходяй, Сыном же являяйся, Существо едино и Естество, Господство, Царство, спаси всех нас.
Богородичен: Н еизглаголанное чудо Твоего Рождества Мати Дево: како бо и раждаеши, и чиста еси в томже? како Отроча раждаеши, и не веси искуса мужеска отнюд? Якоже весть паче естества, от Мене новолепно Слово Божие рождшееся.
С лава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Т я Моисей великий прообразова Кресте нам, руце распростер, и победив Амалика. Тя изображающе в сенех и воздусе, отвращаем и побеждаем началозлобнаго врага, песнословяще Христа.
Ирмос: В идите видите, яко Аз есмь Бог ваш, прежде век рожденный от Отца, и от Девы в последняя без мужа заченшийся, и разрушивый грех праотца Адама, яко Человеколюбец.
Ирмос: П окрываяй водами:
С оставивый основания всея земли, яко Бог вознесся на Древо, недвижимое всем даровал еси верным утверждение Господи, спасительное оружие Креста Твоего: емуже покланяющеся, Тя превозносим во вся веки.
О блистаемо зряще, паче солнечныя зари, Крестное древо, приидите постом облистаеми, ныне облобызаим, почерпающе благодать светоносную, и тьму отгоняющую от превозносящих Христа во веки.
В ода живая неизменная, в вечную жизнь, Ты сущи Слове, кровь и воду от ребр на Кресте источил еси Владыко, греховныя потоки изсушая. Темже молю Тя: изсуши страстей моих лукавная истицания.
Богородичен: Я ко освящение умное, во святых Бога почивающаго раждаеши, святая Богомати Чистая, вся концы освящающаго, божественным поклонением днесь Дево Древа пресвятаго, на немже плотию пригвоздися.
Ирмос: А нгели и небеса:
П риидите видим людие, живоносное Древо ныне предлежащее, на немже плотию Христос водрузися Бог наш, и со страхом поюще, сему покланяемся во вся веки.
Т рисложный Крест, яко Троичный образ воспеваем, и покланяющеся со страхом возопиим, благословяще, поюще и превозносяще Христа во веки.
Б лагословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.
Е дин Бог убо Троица, ни Отцу изступившу в сыновство, ниже Сыну пременившуся во исхождение: но свойственная, и обое Свет, Бога, три славлю во веки.
Богородичен: Е дина нетленно раждаеши, едина доиши Младенца без брака, едина Создателя Твоего раждаеши и Владыку, аще и Мати и Раба: Тя Мати Дево, поем во веки.
С лава Тебе Боже наш, слава Тебе.
С лепаго от рождества воочил еси словом, ослепленныя мои сердечныя очи паки отверзи, да узрю свет повелений Твоих Христе во веки.
Х валим, благословим, покланяемся Господеви:
Ирмос: А нгели и небеса на престоле славы седящаго, и яко Бога непрестанно славимаго, благословите, пойте и превозносите Его во веки.
Ирмос: Б лагословен Господь Бог:
Б лагословен Господь Бог Израилев, Крестом Своим разрушивый древнюю клятву, и сего нам даровавый державу, и прибежище и твердое основание, имже враги наша ныне рогами избодем.
Я ко пленицами стягнут есмь, безмерными злобами, и стези Твоя спасительныя Христе, волею разумети не хощу: Твоим мя обрати Крестом, омрачение мое разрешая, за неизреченную милость благоутробия Твоего.
Ф арисеево возношение подражав зле, низведохся падением лютым и болезненным, и лежу врагом в попрание: но ущедри и спаси мя Христе, щедрот ради смиривый Себе вышний Царю славы.
Богородичен: Р одове Тя вси блажат, Чистая: Иисус бо един рождейся от Твоея утробы, Той яко весть, сотвори Отроковице Дево, с Тобою величия: Егоже моли спастися стаду, и людем Твоим.
Иный. Ирмос тойже.
Б лагословен Господь Бог Израилев, Крестом Своим разрушивый древнюю клятву, и сего предложивый нам в поклонение. Того целующе верно, того и воспевающе, Твою великую милость поем непрестанно.
Ц еркви похвала ты еси честный Кресте, царей оружие и миру всему мира почесть богоделанная, Кресте, православных радосте, вселенныя хранителю, сохрани, освяти тебе покланяющияся.
Слава: Т роице Святая, слава Тебе, единочестная Единице, Божественное Естество, едино Царство страшное, Отче, Сыне, со Духом, свете неприступный всем, безначальное Божество, спаси служащия Тебе, всех Создателю.
Богородичен: У Креста яко стояше Агница Твоя Иисусе, Пастыря и Владыку Своего зрящи, горько рыдаше, и утробу движущи о Тебе Христе взываше: что странное видение? Жизне, како умираеши?
С лава Тебе Боже наш, слава Тебе.
М анассию яко спасл еси покаявшася Боже, спаси и мене, слезами кающася горце, и не отврати раба Твоего: уклоних бо мою душу, яко древле Израиль оный, вся дни моя живый в блуде.
Ирмос: Б лагословен Господь Бог Израилев, воздвигнувый рог спасения нам, в дому Давидове отрока Своего: в нихже посети нас Восток с высоты, и направил ны есть на путь мира.
На стиховне самогласен дне, дважды, глас 8:
В елехвальнаго фарисеа, от возношения помышляющи душе моя осуждение, и смиренномудраго мытаря исповеданием прегрешений познавши оправдание, оваго убо отложити потщися о добродетели дерзновение: оваго же прияти, яже согрешила еси, исповедание. Воздвигнися несмирительную себе припложающи, мерострастием высоту, от Христа имущаго велию милость.
Мученичен: В ельми подвизастеся святии, муки от беззаконных претерпевше доблественно, Христа исповедающе пред царьми: и паки преставившеся от жития, силы действуете в мире, и недужныя от страстей их исцеляете святии, молите спастися душам нашим.
Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:
К ров Твой Богородице Дево, врачевство есть духовное: вонь бо прибегающе, душевных болезней избавляемся.
На 6-м часе тропарь пророчества, глас 6:
К ресту Твоему покланяемся Владыко, и святое Воскресение Твое славим.
Прокимен, псалом 65, глас 6: Б лагословен Бог, Иже не отстави молитву мою, и милость Свою от мене. Стих: Б лагословите языцы Бога нашего.
Пророчества Исаиина чтение. [Глава 25, ст. 1 – 9.]
Г осподи Боже мой, прославлю Тя, воспою имя Твое, яко сотворил еси чудная дела, совет древний истинный: да будет, Господи. Яко положил еси грады в персть, грады твердыя, еже пасти основаниям их, нечестивых град да не созиждется в век. Сего ради благословят Тя людие нищии, и гради человеков обидимых возблагословят Тя. Был бо еси всякому граду смиренному помощник, и изнемогающим за оскудение покров, от человек злых избавиши их: покров жаждущих, и дух человеков обидимых. Аки человецы малодушнии жаждущии в Сионе, яко избавиши их от человек нечестивых, имже нас предал еси. И сотворит Господь Саваоф всем языком: на горе сей испиют радость, испиют вино. Помажутся миром на горе сей: предаждь сия вся языком: той бо совет на вся языки. Пожре смерть возмогши, и паки отъят Господь Бог всякую слезу от всякаго лица: поношение людей отъят от всея земли, уста бо Господня глаголаша [сия]. И рекут в день оный: се Бог наш, Наньже уповахом, и спасет нас: Сей Господь, потерпехом Его, и возрадовахомся, и возвеселихомся о спасении нашем.
Прокимен, псалом 66, глас 6: Б лагослови ны Боже, Боже наш, благослови ны Боже. Стих: Б оже, ущедри ны и благослови ны.
Псалом 66
В конец, в песнех, псалом песни Давиду
К исполнению, по образу гимнов. Псалом-песнь Давида.
1 Боже, ущедри ны и благослови ны, просвети лице Твое на ны и помилуй ны.
1 Боже, сжалься над нами и благослови нас, яви нам свет лица Твоего и помилуй нас,
2 Познати на земли путь Твой, во всех языцех спасение Твое.
2 чтобы познали на земле путь Твой, во всех племенах – спасение Твоё.
3 Да исповедятся Тебе людие, Боже, да исповедятся Тебе людие вси.
3 Да прославят Тебя народы, Боже, да прославят Тебя народы все.
4 Да возвеселятся и да возрадуются языцы, яко судиши людем правотою и языки на земли наставиши.
4 Да возвеселятся и возрадуются племена, ибо Ты будешь судить народы по правде и племена на земле направишь.
5 Да исповедятся Тебе людие, Боже, да исповедятся Тебе людие вси.
5 Да прославят Тебя народы, Боже, да прославят Тебя народы все.
6 Земля даде плод свой, благослови ны, Боже, Боже наш,
6 Земля дала плод свой: благослови нас, Боже, Боже наш.
7 благослови ны, Боже, и да убоятся Его вси концы земли.
7 Да благословит нас Бог, и да убоятся Его все концы земли.
Слава:
Слава:
Боже, ущедри ны и благослови ны, просвети лице Твое на ны и помилуй ны. Познати на земли путь Твой, во всех языцех спасение Твое. Да исповедятся Тебе людие, Боже, да исповедятся Тебе людие вси. Да возвеселятся и да возрадуются языцы, яко судиши людем правотою и языки на земли наставиши. Да исповедятся Тебе людие, Боже, да исповедятся Тебе людие вси. Земля даде плод свой, благослови ны, Боже, Боже наш, благослови ны, Боже, и да убоятся Его вси концы земли.
Читать онлайн “Текст Всенощного бдения на церковнославянском языке” – RuLit – Страница 12
По 50–м псалме, аще есть неделя:
Сла́ва: Моли́твами Апо́столов, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.
И ны́не: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.
Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.
Посем стихира: Воскре́с Иису́с от гро́ба, / я́коже прорече́, / даде́ нам живо́т ве́чный / и ве́лию ми́лость.
[Аще же есть неделя о Мытаре и фарисее и даже до недели пятыя Великия Четыредесятницы по 50–м псалме поем тропари покаянные: Покая́ния отве́рзи ми две́ри:]
По целовании же Евангелия, глаголет диакон:
Спаси́, Бо́же, лю́ди Твоя́ и благослови́ достоя́ние Твое́, посети́ мiр Твой ми́лостию и щедро́тами, возвы́си рог христиа́н правосла́вных и низпосли́ на ны ми́лости Твоя́ бога́тыя, моли́твами всепречи́стыя Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, си́лою Честна́го и Животворя́щаго Креста́, предста́тельствы честны́х Небе́сных Си́л безпло́тных, честна́го, сла́внаго проро́ка, Предте́чи и Крести́теля Иоа́нна, святы́х сла́вных и всехва́льных Апо́стол, и́же во святы́х оте́ц на́ших и вселе́нских вели́ких учи́телей и святи́телей, Васи́лия Вели́каго, Григо́рия Богосло́ва и Иоа́нна Златоу́стаго, и́же во святы́х отца́ на́шего Никола́я, архиепи́скопа Мирлики́йскаго, чудотво́рца, святы́х равноапо́стольных Мефо́дия и Кири́лла, учи́телей слове́нских, святы́х равноапо́стольных вели́каго кня́зя Влади́мира и вели́кия княги́ни О!льги, и́же во святы́х оте́ц на́ших всея́ Росси́и чудотво́рцев, Михаи́ла, Петра́, Алекси́я, Ио́ны, Фили́ппа и Ермоге́на, святы́х, сла́вных и добропобе́дных му́чеников, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших, святы́х и пра́ведных богооте́ц Иоаки́ма и А!нны (и святаго имярек, егоже есть храм и егоже есть день), и всех святы́х. Мо́лим Тя́, многоми́лостиве Го́споди, услы́ши нас, гре́шных, моля́щихся Тебе́, и поми́луй нас.
Лик: Го́споди, поми́луй, 12.
Таже глаголет священник возгласно: Ми́лостию и щедро́тами и человеколю́бием единоро́днаго Твоего́ Сы́на, с Ни́мже благослове́н еси́, со пресвяты́м, и благи́м, и животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
И лик начинает каноны: воскресен, крестовоскресен, Богородицы, и минеи. По 3–й песни творит диакон или священник малую ектению. Таже седален минеи. По 6–й песни ектения. Кондак, и икос. И чтение в Синаксарии.
По 8–й песни канона диакон: Богоро́дицу и Ма́терь Све́та в пе́снех возвели́чим.
И поем песнь Пресвятыя Богородицы:
Лик: Вели́чит душа́ Моя́ Го́спода и возра́довася дух Мой о Бо́зе Спа́се Мое́м.
К коемуждо стиху припеваем: Честне́йшую Херуви́м / и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, / без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, / су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.
Я!ко призре́ на смире́ние рабы́ Своея́, се бо, от ны́не ублажа́т Мя вси ро́ди.
Я!ко сотвори́ Мне вели́чие Си́льный, и свя́то и́мя Его́, и ми́лость Его́ в ро́ды родо́в боя́щимся Его́.
Сотвори́ держа́ву мы́шцею Свое́ю, расточи́ го́рдыя мы́слию се́рдца их.
Низложи́ си́льныя со престо́л, и вознесе́ смире́нныя, а́лчущия испо́лни благ, и богатя́щияся отпусти́ тщи.
Восприя́т Изра́иля о́трока Своего́, помяну́ти ми́лости, я́коже глаго́ла ко отце́м на́шим, Авраа́му и се́мени его́ да́же до ве́ка.
По 9–й песни, аще убо несть неделя: Досто́йно есть: Аще же есть неделя, по ирмосе ектения.
Таже, аще убо есть неделя, диакон возглашает:
Диакон: Свят Госпо́дь Бог наш.
Лик: Свят Госпо́дь Бог наш.
Диакон: Я!ко свят Госпо́дь Бог наш.
Лик: Свят Госпо́дь Бог наш.
Диакон: Над все́ми людьми́ Бог наш.
Лик: Свят Госпо́дь Бог наш.
Воскресный ексапостиларий, и святаго, аще празднуется. На хвалитех стихиры воскресны 4 и Анатолиевы 4.
Аще убо есть неделя, или Владычний праздник, или святый, имеяй великое славословие, поется сице:
Псалом 66
Псалом № 66 (со Славой) слушать:
![]() |
Видео (кликните для воспроизведения). |
КАФИЗМА 9
Псалом 66 | Псалом 66 | ||
1 В коне́ц, в песнех, псалом песни Давиду, | 1 К исполнению, по образу гимнов. Псалом-песнь Давида. | ||
2 Бо́же, уще́дри ны и благослови́ ны, просвети́ лице́ Твое на ны и поми́луй ны. | 2 Боже! будь милостив к нам и благослови нас, освети нас лицем Твоим, | ||
3 Позна́ти на земли́ путь Твой, во всех язы́цех спасе́ние Твое. | 3 дабы познали на земле путь Твой, во всех народах спасение Твое. | ||
4 Да испове́дятся Тебе́ лю́дие, Бо́же, да испове́дятся Тебе́ лю́дие вси. | 4 Да восхвалят Тебя народы, Боже; да восхвалят Тебя народы все. | ||
5 Да возвеселя́тся и да возра́дуются язы́цы, я́ко су́диши лю́дем правото́ю и язы́ки на земли́ наста́виши. | 5 Да веселятся и радуются племена, ибо Ты судишь народы праведно и управляешь на земле племенами. | ||
6 Да испове́дятся Тебе́ лю́дие, Бо́же, да испове́дятся Тебе́ лю́дие вси. | 6 Да восхвалят Тебя народы, Боже, да восхвалят Тебя народы все. | ||
7 Земля́ даде́ плод свой, благослови́ ны, Бо́же, Бо́же наш, | |||
8 благослови́ ны, Бо́же, и да убоя́тся Его вси концы́ земли́. |
Слава: Поделиться:Иконная мастерскаяСТРОИТЕЛЬСТВО ХРАМА
|