Молитва иконе не рыдай мене мати

Подробное описание: Молитва иконе не рыдай мене мати - с детальным описанием, специально для Вас!

Икона Пресвятой Богородицы «Не рыдай мене, Мати»

Иконографическая композиция, посвящённая оплакиванию Христа Богородицей. Иногда называют «Оплакивание Христа», по-гречески – «Пиета».

Эта икона участвовала в Богослужении только один раз в год, на Страстную седмицу, ее выкладывали на аналой чаще всего в Cтрастную пятницу. Это образ стойкости Христа перед уготованными Ему муками. Название взято из ирмоса девятой песни канона Космы Маюмского на Великую Субботу, послужившего также одним из источников иконографии: «Не рыдай Мене, Мати, зрящи во гробе, Его же во чреве без семене зачала еси Сына: востану бо и прославлюся, и вознесу со славою непристанно, яко Бог, верою и любовию Тя величающия.»

К эпохе Иоанна IV Грозного относятся несколько небольших, так называемых «молельных» икон.

Среди них заслуживает внимания не яркая по краскам, но чрезвычайно интересная по сюжету икона «Не Рыдай Мене, Мати». На иконе изображено оплакивание Христа его матерью — Марией.

Впервые композиция «Не Рыдай Мене, Мати» в России появилась в известной иконе Благовещенского собора Московского Кремля, вызвавшей в 1554 году Дело дьяка Висковатого, восставшего против введения в русскую иконопись «латинских ересей», то есть западных новшеств. В XVI веке русские иконописцы стали использовать для композиций икон гравюры западных мастеров.

Это образ святой, церковный: Пречистой, плачущей над Сыном Своим, снятым со Креста и обвитым чистой плащанице — этот образ подписан «Не Рыдай Мене, Мати». «Почему же не рыдай?» — «Восстану бо и прославлюся. И не только Сам восстану, но и вознесу со славою, яко Бог, верою и любовию Тебя величающих». Вот где разрешение самой глубокой скорби человеческой — из гроба Сына к сердцу Пречистой несутся звуки не прекратившейся, но побеждающей Жизни… Все стихло. Таинственные звуки, слышимые только ухом сердца, предначинают песнь о неизреченном чуде, о неизреченном счастье… Перед глазами Ее еще Мертвец, но это не может поколебать победной песни победившей вечной жизни.

«Радуйся!» — сказал Архангел Деве однажды, — «и паки реку: радуйся!» — сказал Он ей другой раз, — «Твой Сын воскресе. »

Отныне надгробная песнь над всяким умирающим о Господе растворяет слезы победной песнью «Алилуйа!» — Нет у человека более сильного врага, чем ад и смерть — но они побеждены! — Аминь!»

Пред иконой Пресвятой Богородицы «Не Рыдай Мене, Мати» молятся за страждущих близких и о спасении близких, за детей.

Молитвы ко Пресвятой Богородице пред Ее иконою «Не Рыдай Мене, Мати»

Молитва первая

К Тебе, Пречистей Божией Матери, аз окаянный припадая молюся: веси, Царице, яко непрестанно согрешаю и прогневляю Сына Твоего и Бога моего. И аще многажды каюся, ложь пред Богом обретаюся: каюся трепеща, да не како поразит мя Господь, и по часе мале паки таяжде творю. Ведущи сия, Владычице моя, Госпоже Богородице, молю, да помилуеши, да укрепиши мя, и благая творити да подаси ми. Ты веси, о Владычице моя Богородице, яко имам в совершенней ненависти злая моя дела и всею мыслию люблю закон Бога моего. Но не вем, Госпоже Пречистая, откуду яже ненавижду, тая творю, а благая преступаю. Не попущай убо, Пречистая, воли моей совершатися, неугодна бо есть, но да будет во мне воля Сына Твоего и Бога моего, да мя спасет, и вразумит, и подаст ми благодать Святаго Духа, да бых аз отселе престал сквернодействуя и прочее пожил бых в повелениих Сына Твоего, Господа нашего Иисуса Христа, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем, и Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва вторая

Тропарь

Преблагословенная Дево, Богородительнице Чистая, у Креста Сына Твоего и Бога нашего предстоящи, скорбь велию претерпела еси и благодать от Него прияла еси сущия в скорбех утешати. Темже на пречистый образ Твой благоговейно взирающе и изображенную Тя на нем пред Крестом Спаса нашего видяще, умиленно к Тебе вопием: Заступнице усердная, благая и милостивая! Ускори избавити ны от всякия скорби, нужды и болезни и спаси души наша, да Тя со благодарением славим во веки.

Кондак

Избранней от всех родов Божией Матери и Царице, предивно цельбоносную икону Свою явившей, на нейже у Креста Христова стоящую Заступницу нашу видяще, похвальное Той возглашаем пение: Ты же, Госпоже Всемилостивая, яко имущая милосердие неизреченное, теплым Твоим предстательством и заступлением от всяких нас бед и недугов свобождай, во умилении Тебе зовущих: Радуйся, Благодатная, непрестанно за нас Христу молящаяся.

Величание

Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтим образ Твой святый, имже точиши исцеления всем, с верою притекающим.

“Не рыдай Мене Мати” (“Оплакивание Христа”) икона Божией Матери

“Не рыдай Мене Мати” икона Божией Матери. Галерея икон.

Иконографическая композиция, посвящённая оплакиванию Христа Богородицей.

Икону иногда называют «Оплакивание Христа», по-гречески – «Пиета».

Образ «Не рыдай Мене, Мати» относится к страстным и изображает Богородицу, оплакивающую Своего Божественного Сына, снятого с креста после распятия.

Обнаженное тело Спасителя представлено на фоне креста и наполовину погруженным в гроб, глаза Его закрыты, руки сложены крест-накрест. Богородица обнимает Христа, нежно приникая к Его щеке.

В композиции совершенно явственно возникает ассоциация с иконографией Умиление, в которой Богоматерь изображается ласкающей Христа-Младенца, здесь же Она обнимает тело умершего Сына. Однако сквозь интонацию печали и плача просвечивает свет надежды.

Читайте так же:  Если на душе неспокойно молитва

Название иконы взято из ирмоса девятой песни канона Космы Маюмского на Великую Субботу: «Не рыдай Мене, Мати, зрящи во гробе, Его же во чреве без Семене зачала еси Сына: востану бо и прославлюся, и вознесу со славою непрестанно, яко Бог, верою и любовию Тя величающия».

Песнопение это поется от имени Спасителя, Который утешает Свою Мать, говоря о Своем Воскресении, побеждающем смерть.

Александр Соколов. «Не рыдай мне мати» икона Божией Матери. Конец 1980х гг. Частное собрание.

Александр Соколов, точно следуя древней иконографии, интерпретирует ее очень современно, прежде всего в эмоциональной окраске образа.

Он наполняет изображение живым чувством и подвигает зрителя к сопереживанию: нежный лик Богородицы полон любви и страданий, на лике Спасителя также отражены боль и скорбь, но все эти эмоции поданы деликатно и тонко, не нарушая общей гармонии образа.

Икона написана строго канонично и в то же время свободно, живописная разделка многослойная, стойкими лессировками и легкими оживками.

Сдержанность цветового решения соответствует страстной теме, но в иконе нет ничего мрачного, фон средника, написанный светлой желтой охрой, создает светоносную среду, а киноварные надписи дают мажорные акценты.

Небольшая по размеру икона благодаря мастерству иконописца становится глубоким молитвенным образом.

Журнал Московской Патриархии, июль, № 7, 2012 г.

«Не рыдай мне мати» икона Божией Матери. Из статьи Шамордино, вышитые иконы монастыря.

“Не рыдай Мене Мати” (“Оплакивание Христа”) икона Божией Матери.

“Не рыдай Мене Мати” (“Оплакивание Христа”) икона Божией Матери.

“Не рыдай Мене Мати” (“Оплакивание Христа”) икона Божией Матери.

“Не рыдай Мене Мати” (“Оплакивание Христа”) икона Божией Матери.

“Не рыдай Мене Мати” (“Оплакивание Христа”) икона Божией Матери.

“Не рыдай Мене Мати” (“Оплакивание Христа”) икона Божией Матери.

“Не рыдай Мене Мати” (“Оплакивание Христа”) икона Божией Матери.

“Не рыдай Мене Мати” (“Оплакивание Христа”) икона Божией Матери.

“Не рыдай Мене Мати” (“Оплакивание Христа”) икона Божией Матери.

Икона Пресвятой Богородицы «Не Рыдай Мене Мати» («Оплакивание Христа»)

Эта иконографическая композиция демонстрирует Спасителя, наполовину погруженного в гроб. Верхняя часть тела Христа обнажена, глаза его закрыты, а голова опущена, десницы сложены одна на другой. За спиной изображен крест вместе с орудиями Страстей, чаще всего слева от Мессии находится оплакивающая Богоматерь. Название «Не Рыдай…» взято из первой строфы 9-й песни канона на Великую субботу, сочиненного христианским поэтом Космой Маюмским. Верующие просят у этой иконы благополучного жития, доброго здравия и спасения души от греховности.

Роль иконы в христианстве

«Нерукотворный Спас» (особый тип изображения Христа) и «Не Рыдай…» составляют вместе особую композицию, посвященную оплакиванию Мессии Девой Марией. Первая икона располагается в верхней части дуального полотна, а вторая — в нижнем.

В молитве к этой композиции верующие просят о том, чтобы Богородица, взирающая на Распятого за наши грехи Спасителя, оказала людям поддержку и не оставила в дни горьких испытаний.

В западной традиции подобные иконы именуются «пьета» (плач). Существуют различия между католической и православной стилистикой исполнения. На Западе иконография заставляет верующего чувствовать глубину страданий Богоматери, горько сокрушающейся о Божьем Сыне. На церковном Востоке идея тотальной смерти пресекается, через скорбь мы слышим отзвуки о скором Воскресении. О радостях после кончины воспевает сам Христос, вселяя в сердца последователей истинную надежду.

Важно! Православные, обращаясь к образу, стремятся к просветлению ума, наполнению сердца всепрощением и любовью, исцелению от болезней и усмирению злобы в сердцах врагов.

Эта иконографическая структура, сочетающая темы Распятия Христа и Оплакивания Божьей Матерью Сына, сложилась в XIV столетии на Балканских островах. Образ написан по мотивам канона Косьмы Маюмского, а главная идея здесь — искупление посредством крестной жертвы, что демонстрирует высшую любовь к Господу и веру в Его Всемогущество. Бог возлюбил мир настолько, что отдал ради него Своего Сына.

  • В России подобная тематика распространилась в период с XIV по XVII вв. Верующие могли наблюдать её в росписях храмов и на священных иконах. В эпоху Иоанна Грозного большую популярность среди православного населения приобрели «молельные» образы, к которым и относят композицию «Не Рыдай Мене Мати», преисполненную сюжетом, но не богатую красками. Российские паломники впервые увидели её в своем отечестве в стенах Благовещенского собора, располагающегося в Московском Кремле.
  • Название образа призывает не плакать о Распятом Мессии, так как по Божьей Воле Его Сын воскреснет и прославит Господа и всех его служителей. Изображение способно разрешить проблемы человеческой скорби, когда божественная милость и идея вечной жизни донесется из Гроба в сердца всех истинно слушающих. После горечи и печали останутся только таинственные звуки неизреченного чуда и счастья единства с Богом. «Оплакивание Христа» побеждает самого сильного человеческого врага — смерть и адские муки.

На заметку! В богослужениях икона участвовала чаще всего в Страстную пятницу. В церкви она олицетворяла стойкость Божьего Сына перед будущими страстями. Мессия на полотне утешает Пречистую Деву словами о скором воскресении и прославлении.

Анализ

Композиция представляет собой вертикальную структуру: Божий Сын — оплот вселенской Церкви и центральная фигура иконографии. Христос — Истина, на которую указывают все дополнительные элементы образа. Мессия не подвержен смерти, но намерен вскоре совершить пасхальное преображение.

Существует несколько вариантов этой иконы, в некоторых не изображена Дева Мария:

  • Тело Христа в гробу только наполовину потому, что смерть не способна полностью объять Святой Дух и складывает своё оружие перед всемогуществом Господа. Гроб и физическая оболочка Спасителя рассматривается как Чаша Причастия.
  • Опущенная голова Христа говорит о том, что Он сошел в ад, разрушил врата подземного царства и освободил праведников, вечно преданных Небесному Отцу. Сложенные руки Спасителя символизируют полнейшее смирение перед собственной Жертвой. Орудия убийства Распятого Мессии говорят о цене, какой было приобретено прощение за все человеческие грехи.
  • Богородица, оплакивающая кончину Сына, подчеркивает для верующих реальность человечности Христа. Она является настоящим свидетелем действительных страданий, горько обнимая Спасителя.
Читайте так же:  Икона милостивая в зачатьевском монастыре молитва

«Оплакивание Христа» — икона, демонстрирующая Сына Божьего наполовину в гробу. Христос являет смирение и необыкновенную силу, которая расцветет после Воскресения.

Важно! Образ вдохновляет на религиозные свершения и напоминает о том, что физическую смерть можно победить истинным знанием. Православные верующие молятся перед иконой, ради спасения душ, благополучия и здоровья.

Икона «Не рыдай мене, Мати»

В образе иконы изображены Иисус Христос и его мать – Мария — Богородица оплакивает своего сына. Икону нередко называют «Оплакивание Христа», что в переводе с итальянского – «Пьета» — так ее величают в западном искусстве. Самое известное западное творение «Пьета» создано Микеланджело.

Отличие православного образа от западного аналога лишь в том, что на Западе образ иконы позволяет нам прочувствовать всю глубину скорби Матери по Сыну. Православный же образ дает нам надежду на то, что смерть не тотальна, и веру – ведь сквозь скорбь мы «слышим» радостную весть о Воскресении.

Икону относят к категории страстных – ее выкладывали на аналой в Страстную пятницу и единожды приняла участие в Богослужении на Страстную седмицу.

Название образу взяли из ирмоса девятой песни канона Космы Маюмского на Великую Субботу, который стал одним из источников иконографии: «Не рыдай Мене, Мати, зрящи во гробе, Его же во чреве без семене зачала еси Сына: востану бо и прославлюся, и вознесу со славою непристанно, яко Бог, верою и любовию Тя величающия». Данное песнопение исходит от Спасителя, утешающего Свою Святую Мать Марию – Он говорит о своем Воскресении и о том, что победит смерть.

История иконы

Впервые, данный образ был изображен в известной иконе Благовещенского собора Московского Кремля. Тогда, в 16 веке – русские иконописцы начали использование гравюр мастеров с Запада.

Само значение иконы «Не рыдай мене, Мати» заключается в искупительной крестной жертве, которая стала наивысшим проявлением любви Божества к человеку: «Ибо возлюбил Бог мир, что отдыл Сына Своего Единородного» (Ин. 3,16).

В иконе ясно видно сочетание Распятия Христа и Его Оплакивания матерью Марией. Обнаженное тело Иисуса частично погружено в гроб, потому что смерть не забрала Сына Богородицы. Его голова с закрытыми глазами «падает» на грудь, а руки крест-накрест сложены у пояса в знак абсолютного смирения перед лицом Жертвы. За Его спиной – крест – символ цены, которой было совершено спасение человечества.

Видео (кликните для воспроизведения).

Также, на некоторых иконах мы можем увидеть не только Богородицу, но и Иоанна Богослова и других Святых, которые оплакивают его вместе с матерью. Богородица же в иконе всегда появляется тогда, когда необходимо изобразить вочеловечивание Иисуса Христа. Поэтому, Святую Богородицу мы видим и в Рождестве, и в Сретении, и в Благовещении. Таким образом, в иконе «Не рыдай мене, Мати», Богородица представлена в виде живого свидетеля мученических страданий Богочеловека. И, с глубокой скорбью и состраданием Она обнимает Своего Сына.

«Не рыдай мене, Мати» имеет и другое название – «Единородный Сыне». Она появилась еще в 14 веке в балканском искусстве, а автор книги «Иконография Господа Иисуса Христа» — Припачкин И.А. считает, что данный тип появился в искусстве Византии в далеком 13 веке.

Икона представлена вертикально, дабы показать нам, что Иисус Христос – надежная защита и опора, на котором держится вся Вселенная и христоцентричная иконопись

Иисус – Истина, и все образы иконы направлены, дабы указать на Него.

Празднование иконы, на которой изображена Святая Богородица со своим сыном Иисусом Христом осуществляется 7 февраля (или, 25 января – по старому стилю).

Молитва к Пресвятой Богородице

Православные верующие молятся перед иконой за близких – тех, кто странствует, за их спасение, а также – за детей.

Икона Божией Матери «Не рыдай Мене, Мати»

(25 января / 7 февраля)

Пред иконой Пресвятой Богородицы «Не рыдай Мене, Мати» молятся за страждущих близких и о спасении близких, за детей.

Молитва ко Пресвятой Богородице пред Ее иконою «Не рыдай Мене, Мати»

К Тебе, Пречистей Божией Матери, аз окаянный припадая молюся: веси, Царице, яко непрестанно согрешаю и прогневляю Сына Твоего и Бога моего. И аще многажды каюся, ложь пред Богом обретаюся: каюся трепеща, да не како поразит мя Господь, и по часе мале паки таяжде творю. Ведущи сия, Владычице моя, Госпоже Богородице, молю, да помилуеши, да укрепиши мя, и благая творити да подаси ми. Ты веси, о Владычице моя Богородице, яко имам в совершенней ненависти злая моя дела и всею мыслию люблю закон Бога моего. Но не вем, Госпоже Пречистая, откуду яже ненавижду, тая творю, а благая преступаю. Не попущай убо, Пречистая, воли моей совершатися, неугодна бо есть, но да будет во мне воля Сына Твоего и Бога моего, да мя спасет, и вразумит, и подаст ми благодать Святаго Духа, да бых аз отселе престал сквернодействуя и прочее пожил бых в повелениих Сына Твоего, Господа нашего Иисуса Христа, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем, и Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Величание
Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтим образ Твой святый, имже точиши исцеления всем, с верою притекающим.

Акафист Пресвятой Богородице пред иконой Не рыдай Мене Мати

Кондак 1

Избранней от всех родов Божией Матери и Царице, припадая пред святым образом Ея, молитвенное поклонение приносим. Ты же, Всеблагая, яко имущая силу непостижимую и любовь неизреченную, приими молитву недостойных раб Твоих, почитающих крестныя страдания Сына Твоего и Бога нашего, и сотвори с нами по милосердию Твоему, да зовем Ти: Радуйся, Пренепорочная Дево Богородице, у Креста Сына Своего всех нас усыновившая.

Читайте так же:  Вышивка Крестом молитва перед завтраком
Икос 1

Ангели предсташа к держимому во объятиих Твоих Сыну Твоему и Богу нашему, Егоже Пречистое Тело благообразный Иосиф с древа снем, плащаницею чистою обвив, и вонями во гробе нове покрыв, положи. Мы же, со страхом покланяющеся страстем Сына Твоего, зовем Ти: Радуйся, Ангелов удивление. Радуйся, спасения нашего главизно. Радуйся, яко Дух Святый найде на Тя и сила Вышняго осени Тя. Радуйся, яко рожденный от Тебе есть Сын Божий. Радуйся, яко Господь с Тобою и Тобою с нами. Радуйся, в Рождестве и по Рождестве Девою пребывшая. Радуйся, Пренепорочная Дево Богородице, у Креста Сына Своего всех нас усыновившая.

Кондак 2

Видяще милосердие Твое неизреченное, Владычице, и многая чудеса Тобою присноявляемыя чрез святыя иконы Твоя, величаем Тя, возвеличившую род наш Твоим благоволением, и с любовию покланяемся пречистаго лика Твоего изображению, зовуще Сыну Твоему Христу Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум немощный не может постигнути глубину смиреннаго служения Твоего, Пречистая, на земли Искупителю нашему, не имевшему где главу подклонити: во дни бо уничижения и страдания Его оружие смертное прохождаше сердце Твое. Сего ради душею сболезнующе, глаголем Ти таковая: Радуйся, Носителя вселенныя во объятиих Своих носившая. Радуйся, Закон Господень на скрижалех сердец наших написующая. Радуйся, яко Тобою превознесеся человеческое естество. Радуйся, яко Тобою сокрушися змиева глава. Радуйся, Небеснаго Иерусалима врата нам отверзающая. Радуйся, чадами Божиими быти нас сподобляющая. Радуйся, Пренепорочная Дево Богородице, у Креста Сына Своего всех нас усыновившая.

Кондак 3

Силою благодатною свыше укрепляема, Мати Божия, претерпела еси скорбь велию у Креста Сына Твоего, сердцем матерним горестно стеня: «Болезни, и скорби, и воздыхания обретоша Мя, увы Мне», Творцу же вопиюще: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи в Себе обильно благодать Божию, Пренепорочная, все житие Твое отдала еси благим попечениям о Сыне Твоем и Господе, вся глаголы Его соблюдающи в сердце Своем. Мы же, грешнии, скорбное житие Твое на земли воспоминающе, приносим Ти смиренно поклонение, зовуще: Радуйся, Владыку вселенныя во убозем вертепе родившая. Радуйся, старца Симеона проречение слышавшая и в сердце Своем глаголы его слагавшая. Радуйся, во Египет от беззаконнаго Ирода с Сыном Твоим бежавшая. Радуйся, Отрока Сына Своего с великою скорбию во Иерусалиме искавшая. Радуйся, сраспинавшаяся Ему, егда крестная страдания и смерть Его на Кресте зрела еси. Радуйся, яко во Иоанне Апостоле сына Себе, по глаголу Иисуса, обрела еси. Радуйся, Пренепорочная Дево Богородице, у Креста Сына Своего всех нас усыновившая.

Кондак 4

Бурею греховною смущаеми и сном нерадения отягчаеми, припадаем святей иконе Твоей, ейже первописанней иногда рекла еси: «С сим образом благодать Моя и сила» и просим предстательства и заступления Твоего пред Господем о нас, грешных, Емуже, имя Твое во вселенней прославльшему, поем: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша Господь Твоя о нас ходатайства, Царице Небесная, исполняет вся,пореченному:«Проси, Мати Моя, зане не отвращуся Тебе, но вся прошения Твоя исполню». Сего ради, радостию о сем исполняеми, Тебе, яко Божией Матери, глаголати дерзаем:Радуйся, скорби и слезы наша в радость претворяющая. Радуйся, изнемогающим во искушениих Милосердная Помощнице. Радуйся, домы наша от огня и иных разрушений спасающая. Радуйся, от татей и злых людей верныя ограждающая. Радуйся, клеветы и козни врагов наших разрушающая. Радуйся, страх смерти в душах наших побеждающая. Радуйся, Пренепорочная Дево Богородице, у Креста Сына Своего всех нас усыновившая.

Кондак 5

Боготечная звезда во тьме греховней блуждающим явилася еси, Пресвятая Дево: Твоим бо вразумлением грешников от беззаконных дел отвращаеши и к Богу с покаянием прибегати подвизаеши, да вопиют Ему во умилении: Аллилуиа.

Икос 5

Видящи, Премилосердая Владычице, велие сокрушение наше о гресех, имиже распинаем Сына Твоего и Бога нашего, не отвратися от нас, к Тебе бо единей прибегаем, греховнаго жития исправления просяще: не имамы бо иныя помощи, ни инаго предстательства разве Тебе, Пречистая Дево. Сего ради Тебе, с любовию руце Свои к нам простирающей, умильно зовем: Радуйся, молящаяся за весь мир пред Престолом Вседержителя. Радуйся, молитвами Твоими свобождающая нас пламене геенскаго. Радуйся, врагов наших видимых и невидимых побеждающая. Радуйся, вход в Царствие Небесное нам отверзающая. Радуйся, пламень страстей от человек отгоняющая. Радуйся, светом пречистыя души Твоея всех просвещающая. Радуйся, Пренепорочная Дево Богородице, у Креста Сына Своего всех нас усыновившая.

Кондак 6

Проповедует мир весь велия страдания Твоя, Мати Божия: предстояще бо у Креста Сына Твоего и Бога нашего, и зрящи Его на древе висяща, рыдающи вопияла еси: «Увы Мне, Чадо Мое! Увы мне, Свете Мой, и утроба Моя возлюбленная!» Мы же Творцу и Спасителю нашему, вольная страдания за род человеческий претерпевшему, вопием: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия нам Солнце правды, Христос Бог от Твоих пречистых ложесн, волею нас ради пострадавый и смертию Своею всем живот вечный даровавый. Ты же, Многоскорбная Мати Божия, у Креста Сына Твоего предстоящи и матернею любовию к Нему горяще, рекла еси: «Аще и страждеши на Кресте, но вем Тя, прежде денницы рожденна». Темже вопием Ти: Радуйся, у Креста Зиждителя Твоего предстоявшая. Радуйся, до последняго часа с Господем Твоим не разлучавшаяся. Радуйся, ко Второму пришествию Сына Твоего нас приуготовляющая. Радуйся, на Страшнем Суде Его наша милостивая Заступнице. Радуйся, о прощении грехов наших усердная Ходатаице. Радуйся, вечнаго радования нам щедрая Подательнице. Радуйся, Пренепорочная Дево Богородице, у Креста Сына Своего всех нас усыновившая.

Кондак 7

Хотящим нам воспевати страсти Сына Твоего, помози, Владычице, и не отрини молящихся пред чудотворною иконою Твоею, на нейже Тя зрим, сладкое Свое Чадо и любимое во объятиих матерних держащую и вопиющую горце песнь: Аллилуиа.

Икос 7

Дивная чудеса Твоя показал еси нам, Господи, в Пречистей Твоей Матери и дивную даровал еси нам Ея икону, паче лучей солнечных просвещающую люди, яко Самую зрящих Богородицу и верою сердечною от души любовию Ей вопиющих: Радуйся, Духа Святаго обиталище. Радуйся, пространное селение Бога Слова. Радуйся, чертоже всесветлый. Радуйся, бисер Божественный произведшая. Радуйся, Рождеством Твоим райския двери нам отверзающая. Радуйся, знамение милости Божией Собою нам явившая. Радуйся, Пренепорочная Дево Богородице, у Креста Сына Своего всех нас усыновившая.

Читайте так же:  Молитва работу получить
Кондак 8

Странствующе во юдоли сей, скорбей и болезней преисполненней, прелестьми мира сего и наветы духов злобы искушаеми бываем; в Тебе же, Владычице, неисчерпаемый источник благодатных дарований обретающе, Небеснаго града Иерусалима достигнути уповаем, взывающе Сыну Твоему и Спасителю нашему Христу Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вси роди блажат Тя, Всенепорочная Дево, видяще Тя, держащую во объятиих Своих Божественнаго Агнца, за грехи мира закланнаго, Егоже с плачем во гробе полагающи, вопияла еси: «Хотела бых с Тобою умрети, не терплю бо без дыхания мертва Тя видети». Сего ради со умилением зовем Ти: Радуйся, безсмертныя жизни верных сподобляющая. Радуйся, обители райския благочестно живущим уготовляющая. Радуйся, Ходатаице вечнаго радования почитающим страсти Сына Твоего. Радуйся, покрывающая Своею благодатию всю вселенную. Радуйся, вся претерпевшая без ропота, яко раба Господня. Радуйся, Царице небесе и земли, приемлющая молитвы раб Своих. Радуйся, Пренепорочная Дево Богородице, у Креста Сына Своего всех нас усыновившая.

Кондак 9

Все естество человеческое похвальныя песни приносит Тебе, Всеблагая Владычице, Рождеством Своим радость всему миру принесшей, послежде скорбь велию имевшей, видящи Сына Своего возлюбленнаго на Кресте страждуща и во гробе полагаема. Мы же, с любовию умиленное пение приносим Ти, Пречистая, поюще Всемогущему Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Ветии суемудреннии не могут постигнути матерния страдания Твоя, ихже претерпела еси у Креста Сына Твоего: Ты бо, Пречистая, зрящи Того на древе висяща, плачущи взывала еси: «Где зашел еси, вселюбезнейший Иисусе Мой, Сыне Мой, и Господи? Не остави Мя Едину, Христе, Рождшую Тя».Мы же, недостойнии, умиленными гласы зовем Ти: Радуйся, вольная страдания Сына Своего на Кресте видевшая. Радуйся, Чадо Свое любезное уязвленным зревшая. Радуйся, страданием Его спострадавшая. Радуйся, бездыханное Тело Сына Своего возлюбленнаго лобзавшая. Радуйся, Света Своего гробу предавшая. Радуйся, сердце горем истерзанное имевшая. Радуйся, Пренепорочная Дево Богородице, у Креста Сына Своего всех нас усыновившая.

Кондак 10

Спастися всем верным хотящи, обильно на вся притекающия к Тебе, Богородице Дево, дары Твоея благодатныя помощи изливаеши и Твоим матерним покровом от козней вражиих всех ограждаеши, верно вопиющих Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стеною необоримою и ограждением буди нам, Владычице, изнемогающим от скорбей и болезней, выну на ны находящих, Ты бо и Сама страдала еси, Сына Своего на Кресте распинаема зрящи. Ныне же услыши нас, с мольбою вопиющих Ти: Радуйся, отъемлющая всяку слезу от люте страждущих. Радуйся, погибающих грешников спасающая. Радуйся, от страстей нас избавляющая. Радуйся, сердцу сокрушенному отраду подающая. Радуйся, всем хотящим улучити христианскую кончину Помощнице. Радуйся, на Страшнем Суде Божием наша Заступнице. Радуйся, Пренепорочная Дево Богородице, у Креста Сына Своего всех нас усыновившая.

Кондак 11

Поют Тя чини ангельстии, Благословенная Богородице, с нимиже и род человеческий Тя славословит, яко Безневестную Матерь Творца и Спасителя нашего, крестными страданиями от смерти вечныя нас свободившаго, вопия Ему: Аллилуиа.

Икос 11

Яко светозарное солнце, возсия в Церкви Православней образ Твой, Пресвятая Дево, «Не рыдай Мене, Мати» именуемый, на немже обетование Спасителя чтуще: «Не рыдай Мене, Мати, зрящи во гробе, Егоже во чреве без семене зачала еси Сына: востану бо и прославлюся, и вознесу со славою непрестанно, яко Бог, верою и любовию Тя величающия», вернии освящаются, сохраняются и спасаются от бед, вопиюще Ти с любовию таковая: Радуйся, борющимся со страстьми крепкая Помощнице. Радуйся, обидимых и угнетаемых Заступнице. Радуйся, нищих и убогих радование. Радуйся, болящих со одра болезненнаго возстание. Радуйся, юных Вразумительнице и Наставнице. Радуйся, старцев вспомоществование и укрепление. Радуйся, Пренепорочная Дево Богородице, у Креста Сына Своего всех нас усыновившая.

Кондак 12

Благодать Твою ниспосли нам, Преблагословенная Богородице, почитающим святую икону Твою, и покланяющимся пречестным страстем Сына Твоего, и с верою поющим Ему: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твое всемощное предстательство за весь мир и воспоминающе чудеса, явленная Тобою чрез святую икону Твою, молим Тя, Всеблагая Заступнице наша: покрый нас державным Твоим покровом, буди нам непрестанная Помощница и Избавительница от всяких бед и искушений вражиих, да вси благодарно восхваляем Тя: Радуйся, Спасителя миру рождшая. Радуйся, во Успении Твоем нас не оставляющая. Радуйся, милостию Своею нас покрывающая. Радуйся, Цвете Неувядаемый, нас облагоухающий. Радуйся, верных благодатию Своею охраняющая. Радуйся, отечеству нашему покрове и защито. Радуйся, Пренепорочная Дево Богородице, у Креста Сына Своего всех нас усыновившая.

Кондак 13

О Всепетая Мати Сладчайшаго Спасителя нашего, Господа Иисуса Христа! Приими воздыхания и слезы наша, почитающих крестныя страдания Сына Твоего и Бога нашего, и избави от скорбей, болезней и вечныя смерти всех, уповающих на неизреченное Твое милосердие и вопиющих Богу: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва
Тропарь, глас 4

Преблагословенная Дево, Богородительнице Чистая, у Креста Сына Твоего и Бога нашего предстоящи, скорбь велию претерпела еси и благодать от Него прияла еси сущия в скорбех утешати. Темже на пречистый образ Твой благоговейно взирающе и изображенную Тя на нем пред Крестом Спаса нашего видяще, умиленно к Тебе вопием: Заступнице усердная, благая и милостивая! Ускори избавити ны от всякия скорби, нужды и болезни и спаси души наша, да Тя со благодарением славим во веки.

Кондак, глас 8

Притецем, вернии, к благодатному милостей и щедрот источнику – чудотворному Пречистыя Девы образу: сей бо нам свыше даровася, душам и телесем во спасение, емуже покланяющеся с любовию, возопием к Богородице: о Всепетая Мати, о Царице Всемилостивая, покрый и соблюди нас от всякаго зла Твоим к Богу матерним предстательством.

Читайте так же:  Молитва на поиски новой работы

Ведьмочка.net

Празднование иконы “Не рыдай Мене, Мати” происходит 7 февраля (25 января по старому стилю).

О чем молятся иконе “Не рыдай Мене, Мати”: молятся за страждущих близких и за детей.

Икона Божьей Матери “Не рыдай Мене, Мати”

Молитва иконе Богородицы “Не рыдай Мене, Мати”

К Тебе, Пречистей Божией Матери, аз окаянный припадая молюся: веси, Царице, яко непрестанно согрешаю и прогневляю Сына Твоего и Бога моего. И аще многажды каюся, ложь пред Богом обретаюся: каюся трепеща, да не како поразит мя Господь, и по часе мале паки таяжде творю. Ведущи сия, Владычице моя, Госпоже Богородице, молю, да помилуеши, да укрепиши мя и благая творити да подаси ми. Ты веси, о Владычице моя Богородице, яко имам в совершенней ненависти злая моя дела и всею мыслию люблю закон Бога моего. Но не вем, Госпоже Пречистая, откуду яже ненавижду, тая творю, а благая преступаю. Не попущай убо, Пречистая, воли моей совершатися, неугодна бо есть, но да будет во мне воля Сына Твоего и Бога моего, да мя спасет, и вразумит, и подаст ми благодать Святаго Духа, да бых аз отселе престал сквернодейства и прочее пожил бых в повелениих Сына Твоего, Господа нашего Иисуса Христа, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем, и Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва иконе не рыдай мене мати

икона Богородицы «НЕ РЫДАЙ МЕНЕ МАТИ»

Молитва ко Пресвятой Богородице пред Ее иконою «Не рыдай Мене, Мати»

К Тебе, Пречистей Божией Матери, аз окаянный припадая молюся: веси, Царице, яко непрестанно согрешаю и прогневляю Сына Твоего и Бога моего. И аще многажды каюся, ложь пред Богом обретаюся: каюся трепеща, да не како поразит мя Господь, и по часе мале паки таяжде творю. Ведущи сия, Владычице моя, Госпоже Богородице, молю, да помилуеши, да укрепиши мя, и благая творити да подаси ми. Ты веси, о Владычице моя Богородице, яко имам в совершенней ненависти злая моя дела и всею мыслию люблю закон Бога моего. Но не вем, Госпоже Пречистая, откуду яже ненавижду, тая творю, а благая преступаю. Не попущай убо, Пречистая, воли моей совершатися, неугодна бо есть, но да будет во мне воля Сына Твоего и Бога моего, да мя спасет, и вразумит, и подаст ми благодать Святаго Духа, да бых аз отселе престал сквернодействуя и прочее пожил бых в повелениих Сына Твоего, Господа нашего Иисуса Христа, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем, и Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Величание
Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтим образ Твой святый, имже точиши исцеления всем, с верою притекающим.

Иконографическая композиция, посвящённая оплакиванию Христа Богородицей. Иногда называют «Оплакивание Христа», по-гречески – «Пиета».

Пред иконой Пресвятой Богородицы «Не рыдай Мене, Мати» молятся за страждущих близких и о спасении близких, за детей.

Молитва иконе не рыдай мене мати

«Не рыдай Мене Мати» — иконографическая композиция, представляющая Пречистую Богородицу, плачущую над Сыном Своим, снятым со Креста, обвитым чистой плащаницей и положенным во гробе. Название иконы взято из ирмоса девятой песни канона св. Космы Маиумского (VIII в.) на Великую Субботу: «Не рыдай Мене, Мати, зрящи во гробе, Егоже во чреве без семене зачала еси Сына: востану бо и прославлюся, и вознесу со славою непрестанно, яко Бог, верою и любовию Тя величающия».

Почему же не рыдай? – «Восстану бо и прославлюся. И не только Сам восстану, но и вознесу со славою, яко Бог, верою и любовию Тебя величающих». Вот где разрешение самой глубокой скорби человеческой: из гроба Сына к сердцу Пречистой несутся звуки не прекратившейся, но побеждающей Жизни. Таинственные звуки, слышимые только сердцем, предначинают песнь о неизреченном чуде Воскресения Христова.

«Радуйся!» – сказал Архангел Гавриил Деве однажды, – «и паки реку: радуйся!» – сказал он Ей в другой раз, – «Твой Сын воскресе!» Нет у человека более сильного врага, чем ад и смерть – но они побеждены Воскресшим Спасителем.

Одна из почитаемых икон Божией Матери «Не рыдай Мене, Мати» находится в Екатерининском соборе г. Херсона. В 90-х годах прошлого столетия образ был передан собору в дар монахиней Марфой, которая, до принятия монашества в Богоявленском монастыре г. Кременца, работала свечницей в Екатерининском соборе.

По молитвам у этого чудотворного образа, многим верующим подаются исцеления от болезней, помощь в различных скорбях и бедах, о чем свидетельствуют многочисленные приношения и дары от благодарных верующих.

В частности, у этой иконы исцелилась раба Божия Мария от раковой болезни.

Другая женщина, у которой без вести пропал сын, в течение 10 лет усердно молилась у этого святого образа. И однажды во сне ей явилась Божия Матерь и указала место, где он проживает. После этого мать отыскала сына, который и забрал ее к себе.

Пред иконой Пресвятой Богородицы «Не рыдай Мене Мати» молятся о спасении страждущих близких, а также о здравии и благополучии детей.

Видео (кликните для воспроизведения).

Празднование иконы Божией Матери “Не рыдай Мене Мати” совершается в 10-ю пятницу по Пасхе.

Молитва иконе не рыдай мене мати
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here