Молитва Иоанну печерскому

Подробное описание: Молитва Иоанну печерскому - с детальным описанием, специально для Вас!

Канон святому преподобному Иоанну Многострадальному

Припе́в: Преподо́бне о́тче Иоа́нне, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 31 июля (18 июля ст. ст.)

Глас 3.

Ирмо́с: Во́ды дре́вле ма́нием Боже́ственным во еди́но со́нмище совокупи́вый и раздели́вый мо́ре изра́ильтеским лю́дем, Се́й Бо́г на́ш препросла́влен е́сть, Тому́ еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.

Во́ды жа́ждущим в пусты́ни лю́дем Твои́м иногда́ да́вый, и мне́, Христе́ мо́й, жа́ждущему хвалу́ принести́ Тебе́, да́ждь во́ду благода́ти, да в па́мяти преподо́бнаго Твоего́ воспою́ пе́снь: я́ко просла́вися.

Те́сный пу́ть и мно́гия ско́рби Ты́ Са́м показа́л еси́, Го́споди, ше́ствующим к Ца́рствию Твоему́, его́же жела́я, преподо́бный Тво́й ра́достно ско́рби подъя́л е́сть в жи́зни се́й, да та́мо возвесели́тся, поя́: я́ко просла́вися.

Гла́с всегда́шняго ра́дования и шу́м пра́зднующих непреста́нно помина́я, свя́те Иоа́нне, зову́щия к суете́ пре́лести оста́вль, Христо́в яре́м взя́л еси́ на ся́ и ле́гце то́й в наде́жди ско́раго премене́ния носи́л еси́, поя́ Бо́гу: я́ко просла́вися.

Удали́вся стра́стнаго ми́ра, блаже́нне, прите́кл еси́, я́ко еле́нь, на Пече́рскую го́ру, иде́же струя́ми духо́внаго пото́ка, блаже́нных оте́ц, напои́в ду́шу, воспе́л еси́ Бо́гу: я́ко просла́вися.

Богоро́дичен: С корабле́м потопля́емь душе́вным в мо́ри страсте́й, вопию́ Ти́, Чи́стая: ми́лостию Твое́ю помози́ мне́ и от потопле́ния изба́ви, еси́ бо кора́бль хотя́щим спасти́ся и ти́хое приста́нище жите́йских пла́ваний.

Ирмо́с: И́же от не су́щих вся́ Приведы́й, сло́вом созида́емая, соверша́емая Ду́хом, Вседержи́телю Вы́шний, в любви́ Твое́й утверди́ мене́.

Я́ко от не су́щия, мирски́я ве́щи избе́г, в ти́хое приста́нище и́ночествующих прите́кл еси́, о́тче, с ни́миже живы́й, Еди́наго любя́ Бо́га, воспе́л еси́: Христе́ мо́й, в любви́ Твое́й утверди́ мене́.

Пречи́стому и Непоро́чному А́гнцу после́довати хотя́ща тя́ в чистоте́, блаже́нне, ви́дя, вра́г скве́рный нападе́ на тя́ разжже́нием плотски́м, ему́же проти́ву ста́л еси́, смиря́я пло́ть свою́ посто́м и жа́ждею и в моли́тве поя́: Христе́ мо́й, утверди́ мене́.

Отпаде́ние Присносу́щнаго Све́та блуднико́м помина́я, преподо́бне, в те́мную всели́лся еси́ пеще́ру, и, при гро́бе вели́каго Анто́ния безмо́лвствуя, сво́й исхо́д помина́л еси́ при́сно, и та́ко обре́л еси́ ми́р в косте́х твои́х.

Не сме́рть, но премене́ние на живо́т лу́чший святы́м Бо́жиим е́сть, и́бо а́ще и во гробе́х положе́ни су́ть, но Бо́гови живу́т при́сно и гла́с испуща́ют; я́коже и к тебе́, о́тче Иоа́нне, от гро́ба вели́каго Анто́ния гла́с бы́сть, на безмо́лвие тя́ призыва́яй.

Богоро́дичен: Ча́с Су́дный помина́ю, но премене́ния от страсте́й на живо́т безстра́стный не и́мам, Чи́стая Богоро́дице; моли́тв ра́ди преподо́бнаго де́вственника Иоа́нна от любве́ страсте́й отврати́ и в любви́ Сы́на Твоего́ утверди́ мене́.

Седа́лен, гла́с 8:

Блаже́нству не оскверни́вшихся с жена́ми поревнова́в, да после́дуеши А́гнцу на горе́ Сио́нстей, поста́вил еси́ де́вство свое́ соблюсти́ нескве́рно и соблю́л еси́ е́ це́ло, мно́гими напа́стьми бесо́вскими невреди́мо; те́мже пое́ши пе́снь но́вую, преподо́бне Иоа́нне, и ра́дуется со А́нгелы ду́х тво́й.

Богоро́дичен: Блаже́нству де́вственник не поревнова́х, окая́нный, оскверни́х креще́ния моего́ ри́зу блу́дными растле́нии и удали́хся благода́ти Твоея́, Нескве́рный А́гнче, Сы́не Бо́жий, страсте́й ра́ди святы́х Твои́х и Пречи́стыя Богоро́дицы да́ждь ми́ исправле́ние и поми́луй мя́.

Ирмо́с: Положи́л еси́ к на́м тве́рдую любо́вь, Го́споди: Единоро́днаго бо Твоего́ Сы́на за ны́ на сме́рть да́л еси́. Те́мже Ти́ зове́м, благодаря́ще: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Положи́л еси́ житие́ твое́ в те́мней пеще́ре, о́тче, неисхо́дно, до́ндеже стра́стная мгла́ во све́т преложи́тся молча́нием и неви́дением чу́вственнаго све́та.

Мно́гия ско́рби подъя́л еси́, свя́те, со страстьми́ боря́ся, а́ки с лю́тыми зверьми́, жесто́кая те́х нападе́ния посто́м и бде́нием в теле́снем соста́ве свое́м кре́пко обуздава́я.

Огне́м бесо́вских прило́г пали́мую пло́ть твою́ не моги́й устуди́ти, блаже́нне, на́г изво́лил еси́ жи́ти в те́сне ме́сте, сту́дению к теплоте́ духо́вней та́мо подвиза́яся.

Зве́ря лю́та и неукроти́ма, свирепе́ющее те́ло свое́, смири́ти хотя́, тя́жкими желе́зы связа́л еси́, преподо́бне, да не по́хотствует на ду́ха, но па́че да повину́ется ду́ху.

Богоро́дичен: От мно́гаго невоздержа́ния востаю́щих на мя́ страсте́й не моги́й укроти́ти, к Тебе́ прибега́ю, Влады́чице: Ты́, Пречи́стая, си́х нечистоту́ смири́ и спаси́ мя́ от те́х нападе́ния.

Ирмо́с: На земли́ Неви́димый яви́лся еси́ и челове́ком во́лею сожи́л еси́, Непостижи́мый, и, к Тебе́ у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.

На земли́ живы́й вся́к, кто́ не удиви́тся терпе́нию твоему́, о́тче, и́бо, ископа́в себе́ ро́в и на́г вше́д, окопа́лся еси́ до ра́му, пе́рстию угнета́я плотско́е стремле́ние, от супоста́та врага́ дви́жимое.

Твое́ те́ло, пе́рстию угнета́емо, уныва́ше, но вра́г бо́дрствоваше, кре́пко востава́я бра́нию и напа́дая страхова́ньми, хотя́ та́ко одоле́ти тебе́, да не я́звен паде́т от тебе́, преподо́бне.

У́м тво́й, всече́стне Иоа́нне, горя́щ к Бо́гу, ви́дя, диа́вол злохи́трым пла́менем со дна́ паля́ше у́ды твоя́ и утро́бу, но ты́, о се́й боле́зни неради́в, изво́лил еси́ Го́спода ра́ди сгоре́ти, не́же бы́ти поруга́н бе́сом.

Я́дом а́спидным не моги́й сатана́ чистоты́ твоея́ порази́ти, блаже́нне, во змия́, огне́м ды́шуща, преобрази́ся, да поне́ та́ко устраши́в, победи́т тя́, непобеди́маго во́ина Христо́ва.

Богоро́дичен: Я́д а́спиден, стра́стныя прило́ги, и́миже вра́г се́рдце ми́ уязвля́ет, цельбо́ю ми́лости Твоея́ уврачу́й, Безневе́стная Де́во, я́ко да спасе́н от си́х, пло́д покая́ния принесу́ Ти́ всеце́лый.

Ирмо́с: Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя́, и исчеза́ет ду́х мо́й; но простры́й, Влады́ко, высо́кую Твою́ мы́шцу, я́ко Петра́, мя́, Упра́вителю, спаси́.

Читайте так же:  Молитва о замужестве Св Ксении

Бе́здна после́дняя отве́рзе горта́нь, нечи́стый во зми́я преобрази́выйся диа́вол воспе́нися, пламеноно́сными дыша́ зия́нии, хотя́ше поглоти́ти тя́, но ты́, о́тче, бы́л еси́ а́ки сто́лп недви́жимь, поя́: Бо́же мо́й, Упра́вителю, мя́ спаси́.

На ка́мени тве́рдыя ве́ры стоя́, преподо́бне, щито́м наде́жды покры́лся еси́, и, бу́рю злоко́зненнаго врага́ ни во что́ же вмени́в, на главу́ его́ обрати́л еси́, и, в горта́ни того́ сы́й, не устраши́лся еси́, зовы́й ко Христу́: Упра́вителю, мя́ спаси́.

Ки́т мы́сленный главу́ твою́, блаже́нне, в горта́нь сво́й вложи́, и опали́шася тебе́ власи́, но не опали́ся малоду́шием се́рдце твое́, о́тче, и́мже взыва́л еси́. И Госпо́дь услы́ша тя́, я́ко До́бр Ко́рмчий, любоприима́тельне спаса́я.

Моли́тва твоя́, Иоа́нне, бы́сть стре́лы мо́лниины на сопроти́внаго си́лу, ре́кл бо еси́: Бо́же мо́й, вску́ю мя́ еси́ оста́вил? И а́бие исчезе́ льсти́вый я́звен и ктому́ не прибли́жися уже́ к тебе́, Све́том Боже́ственным прогна́н.

Богоро́дичен: Стре́лы мы́сленнаго супоста́та страстьми́ ура́ниша ми́ се́рдце, те́м от го́рести души́ моея́ к тебе́ вопию́, Чи́стая: исто́ргни ты́я руко́ю Твое́ю, я́ко ро́ждшая Христа́, Цели́теля моего́.

Конда́к, гла́с 2:

Сто́лп целому́дрия, вра́жиими боре́ньми непобеди́мь сы́й, а́ки сто́лп, многострада́льное водруже́нно оста́вил еси́ на́м те́ло твое́, всече́стне Иоа́нне, ему́же в не́мощех душе́вных и теле́сных покланя́ющеся, мо́лим тя́, преподо́бне: моли́ Христа́ Бо́га непреста́нно о все́х на́с.

Возлюби́в, преподо́бне, Христо́вы Боже́ственныя за́поведи и возненави́дев ми́ра сего́ наслажде́ние, прише́л еси́ усе́рдно к Тому́ и бы́л еси́ свети́льник, просвеща́я концы́ блиста́нием духо́вным. Те́м, припа́дая, молю́ тя́: просвети́ мои́ о́чи душе́внии воспе́ти твоя́ по́двиги, поще́ние, и бде́ние, и сле́зы, боле́зни и изможде́ние те́ла блаже́нныя ра́ди бу́дущия жи́зни, ея́же ны́не наслажда́яся, моли́ непреста́нно о все́х на́с.

Ирмо́с: Я́коже дре́вле благочести́выя три́ о́троки ороси́л еси́ в пла́мени халде́йстем, све́тлым Божества́ огне́м и на́с озари́, благослове́н еси́, взыва́ющия, Бо́же оте́ц на́ших.

Я́коже пра́х от ве́тра и я́коже ды́м от тучено́снаго о́блака погиба́ет, та́ко и Све́ту Боже́ственному прише́дшу, исчезе́ лука́вый, ты́ же, о́тче, поклони́лся еси́ Го́сподеви, поя́: Бо́же, благослове́н еси́.

Бли́з Госпо́дь бы́сть призыва́ющу ти́ в по́мощь, свя́те, Его́же благода́ть ощути́в, ра́достною душе́ю из глубины́ се́рдца воспе́л еси́: Бо́же, благослове́н еси́.

Я́коже прему́др господи́н кре́пкому рабу́ вели́кое налага́ет де́ло, та́ко и Госпо́дь попусти́ тебе́ терпе́ти дневны́й и нощны́й ва́р раздеже́ний плотски́х, ты́ же терпеливоду́шне поне́сл еси́ его́, поя́: Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Я́ко прему́др Влады́ка, Сы́н Тво́й, Де́во, на лени́ваго мя́ ле́гким страсте́м приити́ попуща́ет, но пре́жде да́же не приидо́ша о́ныя, а́з изнемого́х, те́м к Тебе́ вопию́: помози́ ми́, о Ма́ти Сло́ва, Ты́ бо благослове́нна еси́.

Ирмо́с: Нестерпи́мому огню́ соедини́вшеся, богоче́стия предстоя́ще, ю́ноши, пла́менем же неврежде́ни, Боже́ственную пе́снь поя́ху: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те во вся́ ве́ки.

В нестерпи́мем огни́ разжже́ний плотски́х повелева́ет тебе́, блаже́нне, свы́ше гла́с помоли́тися мертвецу́, могу́щему во страсте́х блу́дных помога́ти и про́чим, да пою́т Го́спода во ве́ки.

И́же бо́лее Ио́сифа сотвори́вый, внегда́, плене́н сы́й, скве́рней жене́ не повину́ся, то́й и тебе́, свя́те, посо́бствова хода́тайством к Бо́гу, И́мже избы́в страсте́й тле́нных, ны́не пое́ши Го́спода во ве́ки.

Твое́ великоду́шие, о́тче, тьма́ми светле́йшее со́лнца ви́дя Бо́жие О́ко, све́т низпосла́ благода́ти, и мра́к па́губнаго блуда́ от косте́й твои́х поги́бе весьма́. Про́чее же пожи́в в тишине́, ны́не пое́ши Го́спода во ве́ки.

Безстра́стным подая́й у́мное весе́лие Влады́ка, подаде́ и тебе́, преподо́бне Иоа́нне, по мно́гих труде́х, е́же от Све́та Боже́ственнаго прие́мь, возра́довался еси́ и ны́не на Небеси́ весели́шися с пою́щими Го́спода во ве́ки.

Богоро́дичен: Вне́ страсте́й заче́ншая, Де́во, и без по́хоти му́жеския ро́ждшая Бо́жие Сло́во, начина́ющияся во тьме́ лука́ваго прило́ги истреби́, да, грехолю́бия избы́в, сподо́блюся Го́спода пе́ти во ве́ки.

Ирмо́с: Но́вое чу́до и Боголе́пное: деви́ческую бо две́рь затворе́нную я́ве прохо́дит Госпо́дь, на́г во вхо́де, и плотоно́сец яви́ся во исхо́де Бо́г, и пребыва́ет Две́рь затворе́на; Сию́ неизрече́нно я́ко Богома́терь велича́ем.

Но́вую жи́знь нача́л еси́, егда́ по мно́зем страда́нии страсте́й бу́ря в тебе́ ути́шися, о́тче, и пожи́л еси́ в тишине́ про́чее вре́мя, си́лу Бо́жию велича́яй.

На тве́рдем ка́мени терпе́ния стоя́, бы́л еси́ а́ки сто́лп кре́пок, проти́ву лица́ вра́жия, его́же стре́лы, прира́жшеся тебе́, сокруши́шася, те́м тя́, Иоа́нне, велича́ем.

Чи́ст душе́ю и те́лом на земли́ пожи́в, отше́л еси́ к Небе́сным, с чи́стыми се́рдцем лице́ Бо́жие ви́дети, Его́же зре́нием наслажда́яся, моли́ся о на́с, преподо́бне, да с тобо́ю Тро́ицу велича́ем.

Блаже́нна жи́знь твоя́, Иоа́нне, блаже́нна кончи́на, но блаже́ннейший живо́т в немерца́ющем све́те, его́же ра́ди мно́гия поне́сл еси́ ско́рби, ны́не, ра́дуяся, моли́ся о на́с, чту́щих па́мять твою́, всему́дре.

Богоро́дичен: Жи́зни Нача́льника от крове́й Твои́х ро́ждшая, Де́во, безсе́менно, моли́тв ра́ди де́вственника Иоа́нна на́с, покланя́ющихся Тебе́, к жи́зни ве́чней упра́ви, да Тя́, Исто́чника жи́зни ро́ждшую, велича́ем.

Чистоты́ ра́ди своея́ ско́рбную ше́ствуя стезю́, се́ял еси́ мно́гия сле́зы; ны́не же с весе́лием жня́й блаже́нныя рукоя́ти, моли́ся о на́с, преподо́бне, со святы́ми отцы́, да и мы́ прича́стницы ва́шего блаже́нства бу́дем: мы́ бо ча́да ва́ша и о́вцы слове́сныя уче́ний ва́ших.

Богоро́дичен: Чи́стая Де́во, Сло́ва врата́, Ма́ти Христа́ Бо́га на́шего, моли́ спасти́ся на́м, рабо́м Твои́м.

Крат­кое жи­тие пре­по­доб­но­го Иоан­на Пе­чер­ско­го, Многострадального

Инок Ки­е­во-Пе­чер­ско­го мо­на­сты­ря, явив­ший при­мер тяж­кой борь­бы с пло­тью и по­бе­ду над ее во­жде­ле­ни­я­ми. Чтобы по­бо­роть в се­бе плот­скую по­хоть, пре­по­доб­ный по­нес мно­гие по­дви­ги: по­чти трид­цать лет про­был в за­тво­ре, из­ну­ряя те­ло по­стом, бде­ни­я­ми и тяж­ки­ми ве­ри­га­ми. Но брань не про­хо­ди­ла. То­гда свя­той за­ко­пал се­бя по грудь в пе­ще­ре пре­по­доб­но­го Ан­то­ния на всю Че­ты­ре­де­сят­ни­цу.

Читайте так же:  Молитва Николаю Чудотворцу о здоровье Своем

Диа­вол ста­рал­ся устра­шить по­движ­ни­ка ви­де­ни­ем огром­но­го змея, ды­ша­ще­го ог­нем и го­то­во­го по­жрать свя­то­го. Бла­го­да­ря по­мо­щи Бо­жи­ей и сво­ей твер­дой во­ле пре­по­доб­ный в ночь Свя­той Пас­хи из­ба­вил­ся от му­чив­шей его стра­сти и по­лу­чил от Бо­га дар по­мо­гать и дру­гим в по­доб­ном ис­ку­ше­нии. По­чил о Гос­по­де не ра­нее 1160 г.

Пол­ное жи­тие пре­по­доб­но­го Иоан­на Пе­чер­ско­го, Многострадального

О молитве к прп. Агапиту Печерскому

Спасибо что зашли на наш сайт, перед тем как начать чтение вы можете подписаться на интересную православную mail рассылку, для этого вам необходимо кликнуть по этой ссылке «Подписаться»

Преподобный Агап ит был од н им из первых насельников Киево-Пе черского монастыря .

Святой обладал дар ом благодатного врачевания и прославился как безмездный врач (т.е. бес сребреник , не требующий платы либо воздаяния за оказанную помощь ).

Сохранилось несколько молитв ко преподобному Агапиту .

Икона прп. Агапита Печерского

Содержание страницы

Молитвы

Молитва 1-я

Преподобне отче Агапите ! Воззри на нас милостивно и к земли приверженных возведи к высоте небесней . Ты горе на небеси , мы на земли низу, удалены от тебе, не толико местом, елико грехми своими и беззаконии, но к тебе прибегаем и взываем: настави нас ходити путем твоим, вразуми и руководствуй. Вся твоя святая жизнь бысть зерцалом всякия добродетели. Не престани , угодниче Божий, о нас вопия ко Господу. Испроси предстательством своим у Всемилостиваго Бога нашего мир Церкви Его, под знамением креста воинствующей, согласие в вере и единомудрие , суемудрия же и расколов истребление, утверждение во благих делех , больным исцеление, печальным утешение, обиженным заступление , бедствующим помощь. Не посрами нас, к тебе с верою прит екающих.

Вси православнии христиане, твоими чудесы исполненнии и милостями облагодетельствованнии , исповедуют тя быти своего покровителя и заступника. Яви древния милости твоя , и ихже отцем всепомоществовал еси , не отрини и нас, чад их, стопами их к тебе шествующих. Предстояще всечестней иконе твоей, яко тебе живу сущу , припадаем и молимся: приими моления наша и вознеси их на жертвенник благоутробия Божия, да приимем тобою благодать и благовременную в нуждех наших помощь.

Укрепи наше малодушие и утверди нас в вере, да несомненно уповаем получити вся благая от благосердия Владыки молитвами твоими. О, превеликий угодниче Божий! Всем нам, с верою притекающим к тебе, помози предстательством твоим ко Господу, и всех нас управи в мире и покаянии скончати живот наш и преселитися со упованием в блаженныя недра Авраамова , идеже ты радостно во трудех и подвизех ныне почиваеши , прославляя со всеми святыми Бога, в Троице славимаго , Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Полезные материалы

Молитва 2-я

Молитва 3-я

О преподобне и Богоносне отче наш Агапите !

Слуго Божий преизряднейший , чудотворче и врачу всемилостивый, всем с верою и любовию тя призывающым скорый помощниче и теплый заступниче . Яко светильник пресветлый, ты просиял еси житием добродетельным в горах Киевских на пажити Богоматери: темже припадающе к раце многоцелебных мощей твоих, со страхом покланяемся и любовию лобызаем, из глубины сердца к тебе взываем: помози нам, угодниче Божий, помяни нас пред Господем и испроси нам от него оставление согрешений наших вольных и невольных, в недузех страждующим скорое исцеление подаждь , путешествующим заступление , скорбящим утешение, бедствующим помощь и избавление и вся потребная ко спасению.

Яко да твоими, отче, святыми молитвами получивше благодать и милость от всемилостиваго Спаса и Господа нашего Иисуса Христа, возвеличим и прославим препетое имя Его, Емуже со Отцем и Святы м Духом слава и держава во веки . А минь.

В чем помогает преподобный

Когда обыкновенные медицинские средства: диагностика, лечение, реабилитация — не принося т желаемого результата , христиане обращаются к Богу и Его святым угодникам.

Преподобному Агапиту молятся:

  • в период восстановления после травм ;
  • п ри заболеваниях глаз и зрения ;
  • п ри онкологических заболеваниях ;
  • п ри неизвестных, недиагностируемых заболеваниях ;

Особенное же внимание православных христиан обращено на недуги душевные — греховные страсти, гнездящиеся в душе и, подобно телесным болезням, отравляющие жизнь как их носителей , так и окружающих.

Поэтому, молясь об исцелении от телесных болезней, христиане в первую очередь искренне раскаиваются в своих грехах, а также просят Бога и святых об избавлении от душевных недугов и греховных страстей.

Почему преподобному Агапиту молятся об исцелении

По учению Православной Христианской Церкви, ничего в жизни людей не происходит без воли и промысла Господа Бога, Который непрестанно заботится о всех живущих и ниспосылает то, что наиболее полезно и спасительно для каждого конкретного человека в данный период времени. То же самое относится и к болезням. Верующие люди воспринимаю их как естественное последствие своей греховной жизни, а также как испытание своей веры, призванное научить человека терпению, смирению и покаянию.

Однако, даже при таком восприятии болезней, естественным желанием любого человека является исцеление, освобождение от гнетущего недуга и возвращение к полноценной жизни.

Читайте так же:  Молитва за усопшего в день рождения

Поэтому, первым и главным средством исцеления для верующих людей является молитва, восполняющая, усиливающая, а порой и исправляющая любое медицинское лечение.

Видео (кликните для воспроизведения).

Молиться принято, в первую очередь, Господу Богу, — причем молиться с покаянием, осознавая болезнь последствием своих грехов.

Помимо этого, принято молиться и Божией Матери, а также святым чудотворцам. Особое место в ряду святых, к которым обращаются в болезнях и недугах, занимают угодники Божии, еще при жизни прославившиеся лечением людей: как обычными медицинскими средствами, так и силой молитвы и Божественной благодати.

П рп . Агапит – один из таких святых .

Житие святого

Преподобный Агапит Печерский

Св. Агапит по происхождению был киевлянин . Он был современником прп . Антония Печерского (Х I в.) и поступил в монастырь , как пишет свт .Д имитрий Ростовский, чтобы принять монашество и исцелиться от душевных недугов . Получив просимое , Агапит остался на послушании у прп . Антония .

Будущий святой видел, как преподобный Антоний помогал недужным : каждому давал немного травы , которую сам уп отреблял в пищу , и усердно молился о них Богу. Подражая своему старцу, преподобный Агапит начал усердно служить немощным братьям и молиться о них. Приходящих же в монастырь мирян святой врач, как и его наставник, лечил травами и молитвой .

Вскоре слава о новом молитвеннике и чудотворце распространилась далеко за пределы Киева.

Житие святого сохранило рассказ о зависти и нападках на святого со стороны одного киевского лекаря, армянина. Врач этот отличался тем, что безошибочно предсказывал день смерти больного и вследствие этого отказывался лечить обреченных. Узнав о безмездном враче, исцелявшем даже тех, кому армянин предсказывал неминуемую смерть, киевский лекарь воспылал гневом и завистью на преподобного . Не сумев опорочить и осмеять святого, армянин подослал к нему убийц с чашей яда. Но яд нисколько не навредил святому .

Уже на смертном одре, сам тяжело болея, преподобный Агапит показал нечестивому врачу свои травы и рассказал, что исцеляет исключительно силой Божией. Армянин предсказал, что святой умрет через три дня, пообещав в противном случае принять православие и стать монахом, подобно святому Агапиту .

Безмездный врач посрамил надменного лекаря. П рожив после болезни еще три месяца , святой мирно преставился около 1095 года.

Вскоре лекарь снова пришел в монастырь , раскаиваясь в прежних заблуждениях и прося постричь его в монашество .

М ощи святог о покоятся в пещерном Введенском храме Л авры.

Традиционное иконописное изображение святого — с пучком трав в одной руке и с сосудом целебного снадобья в другой.

Канон святому преподобному Иоанну Многострадальному

Припе́в: Преподо́бне о́тче Иоа́нне, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 31 июля (18 июля ст. ст.)

Глас 3.

Ирмо́с: Во́ды дре́вле ма́нием Боже́ственным во еди́но со́нмище совокупи́вый и раздели́вый мо́ре изра́ильтеским лю́дем, Се́й Бо́г на́ш препросла́влен е́сть, Тому́ еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.

Во́ды жа́ждущим в пусты́ни лю́дем Твои́м иногда́ да́вый, и мне́, Христе́ мо́й, жа́ждущему хвалу́ принести́ Тебе́, да́ждь во́ду благода́ти, да в па́мяти преподо́бнаго Твоего́ воспою́ пе́снь: я́ко просла́вися.

Те́сный пу́ть и мно́гия ско́рби Ты́ Са́м показа́л еси́, Го́споди, ше́ствующим к Ца́рствию Твоему́, его́же жела́я, преподо́бный Тво́й ра́достно ско́рби подъя́л е́сть в жи́зни се́й, да та́мо возвесели́тся, поя́: я́ко просла́вися.

Гла́с всегда́шняго ра́дования и шу́м пра́зднующих непреста́нно помина́я, свя́те Иоа́нне, зову́щия к суете́ пре́лести оста́вль, Христо́в яре́м взя́л еси́ на ся́ и ле́гце то́й в наде́жди ско́раго премене́ния носи́л еси́, поя́ Бо́гу: я́ко просла́вися.

Удали́вся стра́стнаго ми́ра, блаже́нне, прите́кл еси́, я́ко еле́нь, на Пече́рскую го́ру, иде́же струя́ми духо́внаго пото́ка, блаже́нных оте́ц, напои́в ду́шу, воспе́л еси́ Бо́гу: я́ко просла́вися.

Богоро́дичен: С корабле́м потопля́емь душе́вным в мо́ри страсте́й, вопию́ Ти́, Чи́стая: ми́лостию Твое́ю помози́ мне́ и от потопле́ния изба́ви, еси́ бо кора́бль хотя́щим спасти́ся и ти́хое приста́нище жите́йских пла́ваний.

Ирмо́с: И́же от не су́щих вся́ Приведы́й, сло́вом созида́емая, соверша́емая Ду́хом, Вседержи́телю Вы́шний, в любви́ Твое́й утверди́ мене́.

Я́ко от не су́щия, мирски́я ве́щи избе́г, в ти́хое приста́нище и́ночествующих прите́кл еси́, о́тче, с ни́миже живы́й, Еди́наго любя́ Бо́га, воспе́л еси́: Христе́ мо́й, в любви́ Твое́й утверди́ мене́.

Пречи́стому и Непоро́чному А́гнцу после́довати хотя́ща тя́ в чистоте́, блаже́нне, ви́дя, вра́г скве́рный нападе́ на тя́ разжже́нием плотски́м, ему́же проти́ву ста́л еси́, смиря́я пло́ть свою́ посто́м и жа́ждею и в моли́тве поя́: Христе́ мо́й, утверди́ мене́.

Отпаде́ние Присносу́щнаго Све́та блуднико́м помина́я, преподо́бне, в те́мную всели́лся еси́ пеще́ру, и, при гро́бе вели́каго Анто́ния безмо́лвствуя, сво́й исхо́д помина́л еси́ при́сно, и та́ко обре́л еси́ ми́р в косте́х твои́х.

Не сме́рть, но премене́ние на живо́т лу́чший святы́м Бо́жиим е́сть, и́бо а́ще и во гробе́х положе́ни су́ть, но Бо́гови живу́т при́сно и гла́с испуща́ют; я́коже и к тебе́, о́тче Иоа́нне, от гро́ба вели́каго Анто́ния гла́с бы́сть, на безмо́лвие тя́ призыва́яй.

Богоро́дичен: Ча́с Су́дный помина́ю, но премене́ния от страсте́й на живо́т безстра́стный не и́мам, Чи́стая Богоро́дице; моли́тв ра́ди преподо́бнаго де́вственника Иоа́нна от любве́ страсте́й отврати́ и в любви́ Сы́на Твоего́ утверди́ мене́.

Седа́лен, гла́с 8:

Блаже́нству не оскверни́вшихся с жена́ми поревнова́в, да после́дуеши А́гнцу на горе́ Сио́нстей, поста́вил еси́ де́вство свое́ соблюсти́ нескве́рно и соблю́л еси́ е́ це́ло, мно́гими напа́стьми бесо́вскими невреди́мо; те́мже пое́ши пе́снь но́вую, преподо́бне Иоа́нне, и ра́дуется со А́нгелы ду́х тво́й.

Читайте так же:  Очистка молитвами и заговорами виталия

Богоро́дичен: Блаже́нству де́вственник не поревнова́х, окая́нный, оскверни́х креще́ния моего́ ри́зу блу́дными растле́нии и удали́хся благода́ти Твоея́, Нескве́рный А́гнче, Сы́не Бо́жий, страсте́й ра́ди святы́х Твои́х и Пречи́стыя Богоро́дицы да́ждь ми́ исправле́ние и поми́луй мя́.

Ирмо́с: Положи́л еси́ к на́м тве́рдую любо́вь, Го́споди: Единоро́днаго бо Твоего́ Сы́на за ны́ на сме́рть да́л еси́. Те́мже Ти́ зове́м, благодаря́ще: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Положи́л еси́ житие́ твое́ в те́мней пеще́ре, о́тче, неисхо́дно, до́ндеже стра́стная мгла́ во све́т преложи́тся молча́нием и неви́дением чу́вственнаго све́та.

Мно́гия ско́рби подъя́л еси́, свя́те, со страстьми́ боря́ся, а́ки с лю́тыми зверьми́, жесто́кая те́х нападе́ния посто́м и бде́нием в теле́снем соста́ве свое́м кре́пко обуздава́я.

Огне́м бесо́вских прило́г пали́мую пло́ть твою́ не моги́й устуди́ти, блаже́нне, на́г изво́лил еси́ жи́ти в те́сне ме́сте, сту́дению к теплоте́ духо́вней та́мо подвиза́яся.

Зве́ря лю́та и неукроти́ма, свирепе́ющее те́ло свое́, смири́ти хотя́, тя́жкими желе́зы связа́л еси́, преподо́бне, да не по́хотствует на ду́ха, но па́че да повину́ется ду́ху.

Богоро́дичен: От мно́гаго невоздержа́ния востаю́щих на мя́ страсте́й не моги́й укроти́ти, к Тебе́ прибега́ю, Влады́чице: Ты́, Пречи́стая, си́х нечистоту́ смири́ и спаси́ мя́ от те́х нападе́ния.

Ирмо́с: На земли́ Неви́димый яви́лся еси́ и челове́ком во́лею сожи́л еси́, Непостижи́мый, и, к Тебе́ у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.

На земли́ живы́й вся́к, кто́ не удиви́тся терпе́нию твоему́, о́тче, и́бо, ископа́в себе́ ро́в и на́г вше́д, окопа́лся еси́ до ра́му, пе́рстию угнета́я плотско́е стремле́ние, от супоста́та врага́ дви́жимое.

Твое́ те́ло, пе́рстию угнета́емо, уныва́ше, но вра́г бо́дрствоваше, кре́пко востава́я бра́нию и напа́дая страхова́ньми, хотя́ та́ко одоле́ти тебе́, да не я́звен паде́т от тебе́, преподо́бне.

У́м тво́й, всече́стне Иоа́нне, горя́щ к Бо́гу, ви́дя, диа́вол злохи́трым пла́менем со дна́ паля́ше у́ды твоя́ и утро́бу, но ты́, о се́й боле́зни неради́в, изво́лил еси́ Го́спода ра́ди сгоре́ти, не́же бы́ти поруга́н бе́сом.

Я́дом а́спидным не моги́й сатана́ чистоты́ твоея́ порази́ти, блаже́нне, во змия́, огне́м ды́шуща, преобрази́ся, да поне́ та́ко устраши́в, победи́т тя́, непобеди́маго во́ина Христо́ва.

Богоро́дичен: Я́д а́спиден, стра́стныя прило́ги, и́миже вра́г се́рдце ми́ уязвля́ет, цельбо́ю ми́лости Твоея́ уврачу́й, Безневе́стная Де́во, я́ко да спасе́н от си́х, пло́д покая́ния принесу́ Ти́ всеце́лый.

Ирмо́с: Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя́, и исчеза́ет ду́х мо́й; но простры́й, Влады́ко, высо́кую Твою́ мы́шцу, я́ко Петра́, мя́, Упра́вителю, спаси́.

Бе́здна после́дняя отве́рзе горта́нь, нечи́стый во зми́я преобрази́выйся диа́вол воспе́нися, пламеноно́сными дыша́ зия́нии, хотя́ше поглоти́ти тя́, но ты́, о́тче, бы́л еси́ а́ки сто́лп недви́жимь, поя́: Бо́же мо́й, Упра́вителю, мя́ спаси́.

На ка́мени тве́рдыя ве́ры стоя́, преподо́бне, щито́м наде́жды покры́лся еси́, и, бу́рю злоко́зненнаго врага́ ни во что́ же вмени́в, на главу́ его́ обрати́л еси́, и, в горта́ни того́ сы́й, не устраши́лся еси́, зовы́й ко Христу́: Упра́вителю, мя́ спаси́.

Ки́т мы́сленный главу́ твою́, блаже́нне, в горта́нь сво́й вложи́, и опали́шася тебе́ власи́, но не опали́ся малоду́шием се́рдце твое́, о́тче, и́мже взыва́л еси́. И Госпо́дь услы́ша тя́, я́ко До́бр Ко́рмчий, любоприима́тельне спаса́я.

Моли́тва твоя́, Иоа́нне, бы́сть стре́лы мо́лниины на сопроти́внаго си́лу, ре́кл бо еси́: Бо́же мо́й, вску́ю мя́ еси́ оста́вил? И а́бие исчезе́ льсти́вый я́звен и ктому́ не прибли́жися уже́ к тебе́, Све́том Боже́ственным прогна́н.

Богоро́дичен: Стре́лы мы́сленнаго супоста́та страстьми́ ура́ниша ми́ се́рдце, те́м от го́рести души́ моея́ к тебе́ вопию́, Чи́стая: исто́ргни ты́я руко́ю Твое́ю, я́ко ро́ждшая Христа́, Цели́теля моего́.

Конда́к, гла́с 2:

Сто́лп целому́дрия, вра́жиими боре́ньми непобеди́мь сы́й, а́ки сто́лп, многострада́льное водруже́нно оста́вил еси́ на́м те́ло твое́, всече́стне Иоа́нне, ему́же в не́мощех душе́вных и теле́сных покланя́ющеся, мо́лим тя́, преподо́бне: моли́ Христа́ Бо́га непреста́нно о все́х на́с.

Возлюби́в, преподо́бне, Христо́вы Боже́ственныя за́поведи и возненави́дев ми́ра сего́ наслажде́ние, прише́л еси́ усе́рдно к Тому́ и бы́л еси́ свети́льник, просвеща́я концы́ блиста́нием духо́вным. Те́м, припа́дая, молю́ тя́: просвети́ мои́ о́чи душе́внии воспе́ти твоя́ по́двиги, поще́ние, и бде́ние, и сле́зы, боле́зни и изможде́ние те́ла блаже́нныя ра́ди бу́дущия жи́зни, ея́же ны́не наслажда́яся, моли́ непреста́нно о все́х на́с.

Ирмо́с: Я́коже дре́вле благочести́выя три́ о́троки ороси́л еси́ в пла́мени халде́йстем, све́тлым Божества́ огне́м и на́с озари́, благослове́н еси́, взыва́ющия, Бо́же оте́ц на́ших.

Я́коже пра́х от ве́тра и я́коже ды́м от тучено́снаго о́блака погиба́ет, та́ко и Све́ту Боже́ственному прише́дшу, исчезе́ лука́вый, ты́ же, о́тче, поклони́лся еси́ Го́сподеви, поя́: Бо́же, благослове́н еси́.

Бли́з Госпо́дь бы́сть призыва́ющу ти́ в по́мощь, свя́те, Его́же благода́ть ощути́в, ра́достною душе́ю из глубины́ се́рдца воспе́л еси́: Бо́же, благослове́н еси́.

Я́коже прему́др господи́н кре́пкому рабу́ вели́кое налага́ет де́ло, та́ко и Госпо́дь попусти́ тебе́ терпе́ти дневны́й и нощны́й ва́р раздеже́ний плотски́х, ты́ же терпеливоду́шне поне́сл еси́ его́, поя́: Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Я́ко прему́др Влады́ка, Сы́н Тво́й, Де́во, на лени́ваго мя́ ле́гким страсте́м приити́ попуща́ет, но пре́жде да́же не приидо́ша о́ныя, а́з изнемого́х, те́м к Тебе́ вопию́: помози́ ми́, о Ма́ти Сло́ва, Ты́ бо благослове́нна еси́.

Ирмо́с: Нестерпи́мому огню́ соедини́вшеся, богоче́стия предстоя́ще, ю́ноши, пла́менем же неврежде́ни, Боже́ственную пе́снь поя́ху: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те во вся́ ве́ки.

В нестерпи́мем огни́ разжже́ний плотски́х повелева́ет тебе́, блаже́нне, свы́ше гла́с помоли́тися мертвецу́, могу́щему во страсте́х блу́дных помога́ти и про́чим, да пою́т Го́спода во ве́ки.

Читайте так же:  Шпидлик томаш молитва

И́же бо́лее Ио́сифа сотвори́вый, внегда́, плене́н сы́й, скве́рней жене́ не повину́ся, то́й и тебе́, свя́те, посо́бствова хода́тайством к Бо́гу, И́мже избы́в страсте́й тле́нных, ны́не пое́ши Го́спода во ве́ки.

Твое́ великоду́шие, о́тче, тьма́ми светле́йшее со́лнца ви́дя Бо́жие О́ко, све́т низпосла́ благода́ти, и мра́к па́губнаго блуда́ от косте́й твои́х поги́бе весьма́. Про́чее же пожи́в в тишине́, ны́не пое́ши Го́спода во ве́ки.

Безстра́стным подая́й у́мное весе́лие Влады́ка, подаде́ и тебе́, преподо́бне Иоа́нне, по мно́гих труде́х, е́же от Све́та Боже́ственнаго прие́мь, возра́довался еси́ и ны́не на Небеси́ весели́шися с пою́щими Го́спода во ве́ки.

Богоро́дичен: Вне́ страсте́й заче́ншая, Де́во, и без по́хоти му́жеския ро́ждшая Бо́жие Сло́во, начина́ющияся во тьме́ лука́ваго прило́ги истреби́, да, грехолю́бия избы́в, сподо́блюся Го́спода пе́ти во ве́ки.

Ирмо́с: Но́вое чу́до и Боголе́пное: деви́ческую бо две́рь затворе́нную я́ве прохо́дит Госпо́дь, на́г во вхо́де, и плотоно́сец яви́ся во исхо́де Бо́г, и пребыва́ет Две́рь затворе́на; Сию́ неизрече́нно я́ко Богома́терь велича́ем.

Но́вую жи́знь нача́л еси́, егда́ по мно́зем страда́нии страсте́й бу́ря в тебе́ ути́шися, о́тче, и пожи́л еси́ в тишине́ про́чее вре́мя, си́лу Бо́жию велича́яй.

На тве́рдем ка́мени терпе́ния стоя́, бы́л еси́ а́ки сто́лп кре́пок, проти́ву лица́ вра́жия, его́же стре́лы, прира́жшеся тебе́, сокруши́шася, те́м тя́, Иоа́нне, велича́ем.

Чи́ст душе́ю и те́лом на земли́ пожи́в, отше́л еси́ к Небе́сным, с чи́стыми се́рдцем лице́ Бо́жие ви́дети, Его́же зре́нием наслажда́яся, моли́ся о на́с, преподо́бне, да с тобо́ю Тро́ицу велича́ем.

Блаже́нна жи́знь твоя́, Иоа́нне, блаже́нна кончи́на, но блаже́ннейший живо́т в немерца́ющем све́те, его́же ра́ди мно́гия поне́сл еси́ ско́рби, ны́не, ра́дуяся, моли́ся о на́с, чту́щих па́мять твою́, всему́дре.

Богоро́дичен: Жи́зни Нача́льника от крове́й Твои́х ро́ждшая, Де́во, безсе́менно, моли́тв ра́ди де́вственника Иоа́нна на́с, покланя́ющихся Тебе́, к жи́зни ве́чней упра́ви, да Тя́, Исто́чника жи́зни ро́ждшую, велича́ем.

Чистоты́ ра́ди своея́ ско́рбную ше́ствуя стезю́, се́ял еси́ мно́гия сле́зы; ны́не же с весе́лием жня́й блаже́нныя рукоя́ти, моли́ся о на́с, преподо́бне, со святы́ми отцы́, да и мы́ прича́стницы ва́шего блаже́нства бу́дем: мы́ бо ча́да ва́ша и о́вцы слове́сныя уче́ний ва́ших.

Богоро́дичен: Чи́стая Де́во, Сло́ва врата́, Ма́ти Христа́ Бо́га на́шего, моли́ спасти́ся на́м, рабо́м Твои́м.

Крат­кое жи­тие пре­по­доб­но­го Иоан­на Пе­чер­ско­го, Многострадального

Инок Ки­е­во-Пе­чер­ско­го мо­на­сты­ря, явив­ший при­мер тяж­кой борь­бы с пло­тью и по­бе­ду над ее во­жде­ле­ни­я­ми. Чтобы по­бо­роть в се­бе плот­скую по­хоть, пре­по­доб­ный по­нес мно­гие по­дви­ги: по­чти трид­цать лет про­был в за­тво­ре, из­ну­ряя те­ло по­стом, бде­ни­я­ми и тяж­ки­ми ве­ри­га­ми. Но брань не про­хо­ди­ла. То­гда свя­той за­ко­пал се­бя по грудь в пе­ще­ре пре­по­доб­но­го Ан­то­ния на всю Че­ты­ре­де­сят­ни­цу.

Диа­вол ста­рал­ся устра­шить по­движ­ни­ка ви­де­ни­ем огром­но­го змея, ды­ша­ще­го ог­нем и го­то­во­го по­жрать свя­то­го. Бла­го­да­ря по­мо­щи Бо­жи­ей и сво­ей твер­дой во­ле пре­по­доб­ный в ночь Свя­той Пас­хи из­ба­вил­ся от му­чив­шей его стра­сти и по­лу­чил от Бо­га дар по­мо­гать и дру­гим в по­доб­ном ис­ку­ше­нии. По­чил о Гос­по­де не ра­нее 1160 г.

Пол­ное жи­тие пре­по­доб­но­го Иоан­на Пе­чер­ско­го, Многострадального

Св. мощи прп. Иоанна Печерского, постника

О святыне

Святые мощи Иоанна Печерского, постник доступны для поклонения в храме Всех Святых города Николаева. (См. паломничество к святым местам Украины).
В мощевике также находятся 78 фрагментов мощей святых:

Учение Церкви о молитвенном призывании святых.

Святой VII Вселенский Никейский Собор, состоявшийся в царствование императора Константина и Ирины против иконоборцев, в заключении 6 своего деяния, сказал:

«Вся убо со страхом Божиим да творим, просяще о предстательстве Пренепорочныя Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии, такожде святых ангел и всех святых почитающе и святыя их мощи, яко да и мы святыни их причастницы будем, тако бо совершени явимся на всякое дело благое о Христе Иисусе Господе нашем, Емуже подобает слава, держава и поклонение, купно Отцем и Святым Духом, ныне и присно, и во веки веков».

Святой Карфагенский поместный собор в 46 правиле говорит: «Страсти святых мученик,
в память их, достойно есть почитать».

Видео (кликните для воспроизведения).

«Мы призываем святых, – говорится в «Православном исповедании Восточной Церкви»,
– в посредничество между Богом, чтобы они молили Его за нас; призываем их не как богов каких-либо, но как другов Его, которые служат Ему, славословят Его, и поклоняются Ему.
Мы требуем помощи их не потому, чтобы они могли помогать нам собственною силою;
но поелику ходатайством своим они испрашивают нам от Бога благодать…
Они (во время своей земной жизни) молятся за других и ходатайствуют не только часто и втайне, но и всенародно и открыто, как это подтверждают писания… тем более по смерти своей молят о нас Бога; ибо тогда им ничто в сем не препятствует.
Мы не отдаем им божеской чести, но молим их, как братьев и другов наших, чтобы испрашивали нам, братьям своим, помощь у Бога и ходатайствовали за нас пред Богом».

Молитва Иоанну печерскому
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here