Молитва великого Господина и отца нашего кирилла

Подробное описание: Молитва великого Господина и отца нашего кирилла - с детальным описанием, специально для Вас!

Молитва великого Господина и отца нашего кирилла

Иерей: Изрядно о Пресвятей, Пречистей, Преблагословенней,

Славней Владычице нашей Богородице и Приснодеве Марии.

Хор: Достойно есть яко воистинну блажити Тя, Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога cлова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.

Отче наш

Отче наш, Иже еси на небесех, да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Хор: Един свят, един Господь, Иисус Христос, во славу Бога Отца. Аминь.

Причастны (в субботу)

Хор: Радуйтеся, праведнии о Господе, правым подобает похвала.

Многолетие

Хор: Великого Господина и Отца нашего Кирилла, Святейшего

Патриарха Московского и всея Руси, /

и Господина нашего Высокопреосвященнейшаго Феофана, архиепископа Берлинского и Германского ,/

богохранимые страны наша,/

настоятеля, братию и прихожан святаго храма сего и вся православныя христианы,//

Господи, сохрани их на многая лета.

Запричастный концерт

Молитву пролию

Молитву пролию ко Господу и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.

В память вечную

В память вечную будет праведник, в память вечную будет праведник, в память вечную будет праведник от слуха зла не убоится. Аллилуиа.

Анафора (евхаристический канон) святителя Иоанна Златоуста

По произнесении этой анафоры хлеб и вино претворяются в Тело и Кровь Христову. Евхаристический канон читается в алтаре священником, в некоторых храмах верующие слышат только возгласы, которые помечены особо.

Диакон: Станем добре, станем со страхом, вонмем, святое возношение в мире приносити!

Хор: Милость мира, жертву хваления.

Священник: Благодать Господа нашего Иисуса Христа, и любы (любовь) Бога и Отца, и причастие (общение) Святаго Духа буди со всеми вами.

Хор: И со духом твоим.

Священник: Горе имеим сердца.

Хор: Имамы ко Господу.

Священник: Благодарим Господа.

Хор: Достойно и праведно есть поклонятися Отцу, и Сыну, и Святому Духу, Троице Единосущней и Нераздельней.

Священник (тихо): Достойно и праведно Тебе пети, Тебе благословити, Тя хвалити, Тя благодарити, Тебе поклонятися на всяком месте владычествия Твоего; Ты бо еси Бог неизреченен, недоведомь, невидимь, непостижимь, присно Сый, такожде Сый; Ты и Единородный Твой Сын и Дух Твой Святый; Ты от небытия в бытие нас привел еси и отпадшыя возставил еси паки, и не отступил еси, вся творя, дондеже нас на небо возвел еси и Царство Твое даровал еси будущее. О сих всех благодарим Тя, и Единородного Твоего Сына, и Духа Твоего Святаго, о всех, их же вемы и их же не вемы, явленных и неявленных благодеяниих, бывших на нас. Благодарим Тя и о Службе (греч. Литургии) сей, юже от рук наших прияти изволил еси, аще и предстоят Тебе тысящи архангелов и тмы ангелов, херувими и серафи­ми, шестокрилатии, многоочитии, возвышающиися пернатии, (возглашает:) победную песнь поюща, вопиюща, взывающа и глаголюща!

Хор: Свят, свят, свят, Господь Саваоф! исполнь небо и земля славы Твоея; осанна в вышних, благословен грядый во имя Господне, осанна в вышних.

Священник (тихо): С сими и мы божественными силами, Владыко, человеколюбче, вопием и глаголем: Свят еси и пресвят, Ты, и Единородный Твой Сын, и Дух Твой Святый; свят еси и пресвят, и великолепна слава Твоя, иже мир Твой тако возлюбил еси, якоже Сына Твоего Единородного дати, да всяк веруяй в Него не погибнет, но имать живот вечный: Иже пришед, и все еже о нас смотрение исполнив, в нощь, в нюже предаяшеся, паче же Сам Себе предаяше за мирский живот, приемь хлеб во святыя Своя и пречистыя и непорочныя руки, благодарив и благословив, освятив, преломив, даде святым Своим учеником и апостолом, рек (возглас): Приимите, ядите, сие есть Тело Мое, еже за вы ломимое во оставление грехов!

Хор: Аминь.

Священник (тихо) Подобне и чашу по вечери, глаголя (возглас): Пийте от нея вси, сия есть кровь Моя новаго завета, яже за вы и за многи изливаемая во оставление грехов!

Хор: Аминь.

Священник: (тихо) Поминающе убо ныне спасительную сию заповедь, и вся, яже о нас бывшая: крест, гроб, тридневное воскресение, на небеса восхождение, одесную седение, второе и славное паки пришествие (возглашает): Твоя от Твоих, Тебе приносяща о всех и за вся!

Хор: Тебе поем, Тебе благословим, Тебе благодарим, Господи, и молим Ти ся, Боже наш.

Священник (тихо): Еще приносим Ти словесную сию и безкровную Службу (Литургию), и просим, и молим, и мили ся деем: низпосли Духа Твоего Святаго на ны и на предлежащыя Дары сия.

Господи, иже Пресвятаго Твоего Духа в третий час Апостолом Твоим низпославый, Того, Благий, не отими от нас, но обнови нас, молящих Ти ся.

Диакон: Сердце чисто созижди во мне и дух прав обнови во утробе моей.

Священник: Господи, иже Пресвятаго Твоего Духа в третий час Апостолом Твоим низпославый, Того, Благий, не отими от нас, но обнови нас, молящих Ти ся.

Диакон: Не отвержи мене от Лица Твоего и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

Священник: Господи, иже Пресвятаго Твоего Духа в третий час Апостолом Твоим низпославый, Того, Благий, не отими от нас, но обнови нас, молящих Ти ся.

Диакон: Благослови, владыко, святый хлеб.

Священник: и сотвори убо хлеб сей честное Тело Христа Твоего.

Диакон: Аминь. Благослови, владыко, святую чашу.

Священник: А еже в чаши сей, честную Кровь Христа Твоего.

Диакон: Аминь. Благослови, владыко, обоя.

Священник: Преложив Духом Твоим Святым.

Диакон: Аминь, аминь, аминь.

Священник: Яко же быти причащающимся во трезвение души, во оставление грехов, в приобщение Святаго Твоего Духа, во исполнение Царствия Небеснаго, в дерзновение еже к Тебе, не в суд или во осуждение.

Еще приносим Ти словесную сию Службу о иже в вере почивших: праотцех, отцех, патриарсех, пророцех, апостолех, проповедницех, евангелистех, мученицех, исповедницех, воздержницех, и о всяком дусе праведнем, в вере скончавшемся, (возглашает:) изрядно о Пресвятей, пречистей, преблагословенней, славней Владычице нашей Богородице и Приснодеве Марии!

Читайте так же:  Какую молитву прочитать перед операцией

Хор: Достойно есть яко воистину блажити Тя, Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.

Священник (тихо): О святем Иоанне Пророце, Предтечи и Крестители, о святых славных и всехвальных Апостолех, о святем имярек, егоже и память совершаем, и о всех святых Твоих, ихже молитвами посети нас, Боже.

И помяни всех усопших о надежди воскресения жизни вечныя (перечисляет по именам поминаемых). И упокой их, идеже присещает свет лица Твоего.

Еще молим Тя, помяни, Господи, всякое епископство православных, право правящих слово Твоея истины, всякое пресвитерство, во Христе диаконство и всякий священнический чин.

Еще приносим Ти словесную сию службу о вселенней, о святей, соборней и апостольстей Церкви, о иже в чистоте и честнем жительстве пребывающих, о Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея. Даждь им, Господи, мирное правление, да и мы в тишине их тихое и безмолвное житие поживем, во всяком благочестии и чистоте.

Священник (возглашает): В первых помяни, Господи, великого господина и отца нашего (имя), Святейшаго Патриарха Московскаго и всея Руси, и господина нашего (Высоко)преосвященнейшего (имя и титул правящего епископа, архиепископа или митрополита), их же даруй Святым Твоим церквам в мире, целых, честных, здравых, долгоденствующих, право правящих слово Твоея истины!

Хор: И всех и вся.

Священник: Помяни, Господи, град сей, в немже живем, и всякий град и страну, и верою живущих в них.

Помяни, Господи, плавающих, путешествующих, недугующих, страждущих, плененных, и спасение их.

Помяни, Господи, плодоносящих и добротворящих во святых Твоих церквах, и поминающих убогия, и на вся ны милости Твоя низпосли (перечисляет по именам поминаемых)..

И даждь нам единеми усты и единем сердцем славити и воспевати пречестное и великолепое Имя Твое: Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков!

Хор: Аминь.

Священник (лицом к народу): И да будут милости Великаго Бога и Спаса нашего Иисуса Христа со всеми вами!

Молитва о живых

Спаси́, Го́споди, и поми́луй рабо́в Твои́х: отца́ моего́ духо́внаго (имя), роди́телей мои́х (имена их) , сро́дников (имена) , нача́льников, наста́вников, благоде́телей (имена) и всех правосла́вных христиа́н (поклон).

Изба́ви их от вся́кия ско́рби, гне́ва и ну́жды (поклон) , от вся́кия боле́зни душе́вныя и теле́сныя (поклон) . Прости́ им вся́кое согреше́ние, во́льное и нево́льное (поклон) и ду́шам на́шим поле́зная сотвори́ (поклон) .

Помянник о живых

Помяни́, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, ми́лости и щедро́ты Твоя́ от ве́ка су́щия, и́хже ра́ди и вочелове́чился еси́, и распя́тие и смерть, спасе́ния ра́ди пра́во в Тя ве́рующих, претерпе́ти изво́лил еси́; и воскре́с из ме́ртвых, возне́слся еси́ на Небеса́ и седи́ши одесну́ю Бо́га Отца́, и призира́еши на смире́нныя мольбы́ всем се́рдцем призыва́ющих Тя. Приклони́ у́хо Твое́, и услы́ши смире́нное моле́ние мене́, непотре́бнаго раба́ Твоего́, в воню́ благоуха́ния духо́внаго, Тебе́ за вся лю́ди Твоя́ принося́щаго. И в пе́рвых помяни́ Це́рковь Твою́ Святу́ю, Собо́рную и Апо́стольскую, ю́же снабде́л еси́ честно́ю Твое́ю Кро́вию, и утверди́, и укрепи́, и разшири́, умно́жи, умири́, и непребори́му а́довыми враты́ во ве́ки сохрани́; раздира́ния Церкве́й утиши́, шата́ния язы́ческая угаси́, и ересе́й воста́ния ско́ро разори́ и искорени́, и в ничто́же си́лою Свята́го Твоего́ Ду́ха обрати́. (Поклон)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй богохрани́мую страну́ на́шу, вла́сти и во́инство ея́, да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м во вся́ком благоче́стии и чистоте́. (Поклон)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй Вели́каго Господи́на и Отца́ на́шего Святе́йшего Патриа́рха Кирилла, преосвяще́нныя митрополи́ты, архиепи́скопы и епи́скопы правосла́вныя, иере́и же и диа́коны, и весь при́чет церко́вный, я́же поста́вил еси́ пасти́ слове́сное Твое́ ста́до, и моли́твами их поми́луй и спаси́ мя гре́шнаго. (Поклон)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй отца́ моего́ духо́внаго (имя его) , и святы́ми его́ моли́твами прости́ моя́ согреше́ния. (Поклон)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй роди́тели моя́ (имена их) , бра́тию и сестры́, и сро́дники моя́ по пло́ти, и вся бли́жния ро́да моего́, и дру́ги, и да́руй им ми́рная Твоя́ и преми́рная блага́я. (Поклон)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй ста́рцы и ю́ныя, ни́щия и сироты́ и вдови́цы, и су́щия в боле́зни и в печа́лех, беда́х же и ско́рбех, обстоя́ниих и плене́ниих, темни́цах же и заточе́ниих, изря́днее же в гоне́ниих, Тебе́ ра́ди и ве́ры правосла́вныя, от язы́к безбо́жных, от отсту́пник и от еретико́в, су́щия рабы́ Твоя́, и помяни́ я́, посети́, укрепи́, уте́ши, и вско́ре си́лою Твое́ю осла́бу, свобо́ду и изба́ву им пода́ждь. (Поклон)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй по́сланныя в слу́жбу, путеше́ствующия, отцы́ и бра́тию на́шу, и вся правосла́вныя христиа́ны. (Поклон)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй и́хже аз безу́мием мои́м соблазни́х, и от пути́ спаси́тельнаго отврати́х, к дело́м злым и неподо́бным приведо́х; Боже́ственным Твои́м Про́мыслом к пути́ спасе́ния па́ки возврати́. (Поклон)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй ненави́дящия и оби́дящия мя, и творя́щия ми напа́сти, и не оста́ви их поги́бнути мене́ ра́ди, гре́шнаго. (Поклон)

Отступи́вшия от правосла́вныя ве́ры и поги́бельными ересьми́ ослепле́нныя, све́том Твоего́ позна́ния просвети́ и Святе́й Твое́й Апо́стольстей Собо́рней Це́ркви причти́. (Поклон)

Молитва великого Господина и отца нашего кирилла

Вторая часть Литургии называется Литургией оглашенных, потому что при совершении ее могут присутствовать и оглашенные, то есть готовящиеся к принятию Св. Крещения, а также кающиеся, отлученные за тяжкие грехи от Св. Причащения.

После возгласа священника “Яко свят еси, Боже наш. ” поется “трисвятое” — “Святый Боже. ” В Рождество Христово, Крещение Господне, Пасху (всю седмицу), и день Святой Троицы, а также в субботы Лазареву и Великую, вместо “трисвятого” поется “Елицы (которые) во Христа крестистеся (крестились), во Христа облекостеся (облеклись в одежду правды) аллилуиа” , потому что в древней Церкви оглашенные преимущественно в эти праздники принимали св. крещение. В праздник Воздвижения Креста Господня (14 сентября ст. ст.) и в третью неделю (воскресенье) Великого поста, когда совершается поклонение Кресту, вместо “трисвятого” поют “Кресту Твоему покланяемся, Владыко, и Святое Воскресение Твое славим”.

По окончании “трисвятого” читается очередной Апостол (апостольское чтение из книги Деяний св. апостолов, семи соборных апостольских посланий и четырнадцати посланий св. ап. Павла — по особому указателю). К внимательному чтению Апостола верующие приготовляются возгласами: “Вонмем” (будем внимать!) “Мир всем! Премудрость!” и пением прокимна — особого краткого стиха (переменяемого). Во время чтения Апостола совершается каждение в знак той благодати Св. Духа, с которою апостолы проповедали всему миру учение Иисуса Христа. На каждение, а также и на возглас священника “Мир всем!” нужно отвечать простым поклоном (без крестного знамения). Затем поется “аллилуиа” три раза с произношением особых стихов и читается очередное Евангелие (также по особому указателю), предваряемое и сопровождаемое пением радостной песни “Слава Тебе, Господи, слава Тебе!” — так как для верующего христианина не может быть более радостной вести, как благовестие (Евангелие) о жизни, учении и чудесах Господа Иисуса Христа. Апостол и Евангелие должны быть выслушаны с особенным вниманием, при наклоненной главе; хорошо делают те, кто предварительно знакомятся с этими чтениями дома. Пред началом чтения Апостола и Евангелия следует перекреститься, а по окончании — совершить крестное знамение с поклоном троекратно.

Читайте так же:  Савва освященный молитва

За сугубой ектенией следует особая ектения об умерших, в которой мы молимся за всех усопших отцов и братьев наших, просим Христа, бессмертного Царя и Бога нашего, простить им все прегрешения вольные и невольные, упокоить их в селениях праведных и, признавая, что нет человека, который не согрешил бы в своей жизни, умоляем Праведного Судию даровать им Царство Небесное, где все праведные упокоеваются.

Далее произносятся ектении об оглашенных, чтобы Господь помиловал их, наставил в истинах св. веры ( “открыл им Евангелие правды” ) и удостоил Св. Крещения ( “соединит их святей. Церкви” ). Во время этой ектении священник развертывает на престоле антиминс, а ектению заканчивает возгласом: “Да и тии с нами славят. ” , то есть чтобы и они (оглашенные) вместе с нами (верующими) прославляли пречестное и великое имя Отца и Сына и Святого Духа. Затем оглашенные приглашаются выйти из храма: “Елицы оглашеннии, изыдите. ” Все они нуждаются в милосердии Божием, и потому мы обязаны молиться за них. Что касается повеления оглашенным выйти из храма, то эти слова должны быть предупреждением и нам, если даже и нет среди нас “оглашенных”. Мы, крещеные, часто грешим и без раскаяния присутствуем в храме, без должного благоговения, или имеем в душе вражду и ненависть против ближнего. А потому при грозных словах “оглашеннии изыдите”, мы, как недостойные, должны углубиться в самих себя, поразмыслить о своем недостоинстве, простить своим личным врагам, иногда воображаемым, и просить у Господа Бога прощения своих грехов при твердой решимости сделаться лучшими.

Словами “Елицы вернии, паки и паки миром Господу помолимся” начинается Литургия верных.

Руководство для священно-церковно-служителей при архиерейском служении Литургии св. Иоанна Златоуста.

Проскомидия совершается заранее назначенным иереем до прибытия Архиерея в храм. Иерей вместе с одним из диаконов прочитывает входныя молитвы и одевается в полное облачение. Просфоры, в особенности для Агнца, Богородичная, заздравная и заупокойная приготовляются бoльших размеров против обычного. При вынутии Агнца иерей принимает в соображение количество причащающихся священнослужителей, а также и то, чтобы частица с буквами ХС, если есть ставленник во священника, легко отделилась впоследствии, без помощи копия. Из заздравной просфоры вынув две части, из заупокойной одну при словах “о памяти и оставлении. “, иерей взимает прочие частицы о здравии и заупокой во время Херувимской песни. [2] Соединения в потир должно быть влито достаточное количество по числу сослужащих и причастников мирян.
ВСТРЕЧА.

Звон к литургии в большой колокол начинается в указанное время. При приближении Архиерея ко храму бывает звон “во вся” — прекращается и продолжается в один колокол до начала облачения Архиерея.

В начале 6-го часа звон во вся; если же есть посвящение в стихарь или во иподиакона. Звон начинается по прочтении Архиереем молитв.

Во время “Верую” в один колокол к “Достойно” (12 ударов).

Во время причащения мирян звон к молебну.

При выходе Архиерея из храма звон во вся.
ОРЛЕЦЫ.

Орлец постилается под ноги Архиерея так, чтобы голова орла обращена в ту сторону, в которую станет лицом Архиерей. В алтаре орлецы постилают иподиаконы, на солее и в других местах храма — посошник.

[1]. От оцифровщика. Файл представляет машинопись из фондов библиотеки Московской Духовной Академии, №130508. Несомненно, именно эта машинопись помещена в первом томе “Настольной книги священнослужителя”, изд. Московской Патриархии с незначительными изменениями применительно к практике на сегодня. Убраны, например, указания относительно исполлатчиков.

При компьютерном наборе оставлены все типичные особенности машинописи: дореволюционный язык с характерными окончаниями прилагательных при современной орфографии, грамматика (простановка знаков препинания соответствует оригиналу), и исправлены лишь явные ошибки.

[2]. Из нижних половин просфор, оставляя верхния для архиерея, который вынимает из них частицы.

Молитва великого Господина и отца нашего кирилла

Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Верую во единаго Бога Отца, Вседержителя, Творца небу и земли, видимым же всем и невидимым. И во единаго Господа Иисуса Христа, Сына Божия, Единороднаго, Иже от Отца рожденнаго прежде всех век; Света от Света, Бога истинна от Бога истинна, рожденна, несотворенна, единосущна Отцу, Имже вся быша. Нас ради человек и нашего ради спасения сшедшаго с небес и воплотившагося от Духа Свята и Марии Девы, и вочеловечшася. Распятаго же за ны при Понтийстем Пилате, и страдавша, и погребенна. И воскресшаго в третий день по Писанием. И возшедшаго на небеса, и седяща одесную Отца. И паки грядущаго со славою судити живым и мертвым, Егоже Царствию не будет конца. И в Духа Святаго, Господа, Животворящаго, Иже от Отца исходящаго, Иже со Отцем и Сыном спокланяема и сславима, глаголавшаго пророки. Во едину Святую, Соборную и Апостольскую Церковь. Исповедую едино крещение во оставление грехов. Чаю воскресения мертвых, и жизни будущаго века. Аминь.

Богородице Дево, радуйся, Благодатная Марие, Господь с Тобою; благословена Ты в женах и благословен Плод чрева Твоего, яко Спаса родила еси душ наших.

Достойно есть яко воистинну блажити Тя, Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.

Читайте так же:  Молитва Николаю Чудотворцу помощи

Воскресение Христово видевше, поклонимся Святому Господу Иисусу, единому безгрешному. Кресту Твоему покланяемся, Христе, и святое Воскресение Твое поем и славим: Ты бо еси Бог наш, разве Тебе иного не знаем, имя Твое именуем. Приидите, вси вернии, поклонимся Святому Христову Воскресению: се бо прииде Крестом радость всему миру. Всегда благословяще Господа, поем Воскресение Его: распятие бо претерпев, смертию смерть разруши.

Видео (кликните для воспроизведения).

Величит душа Моя Господа, и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем.

Припев: Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу, Тя величаем.

Яко призре на смирение рабы Своея, се бо отныне ублажат Мя вси роди.

Яко сотвори Мне величие Сильный, и свято имя Его, и милость Его в роды родов боящимся Его.

Сотвори державу мышцею Своею, расточи гордыя мыслию сердца их.

Низложи сильныя со престол, и вознесе смиренныя; алчущия исполни благ, и богатящияся отпусти тщи.

Восприят Израиля отрока Своего, помянути милости, якоже глагола ко отцем нашим, Аврааму и семени его даже до века.

Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему с миром; яко видеста очи мои спасение Твое, еже еси уготовал пред лицем всех людей, свет во откровение языков, и славу людей Твоих Израиля.

Молитва великого Господина и отца нашего кирилла

После приглашения оглашенным удалиться из храма, произносятся две краткие ектении и поется Херувимская песнь: “Иже Херувимы тайно образующе, и Животворящей Троице трисвятую песнь припевающе, всякое ныне житейское отложим попечение. Яко да Царя всех подымем, ангельскими невидимо дориносима чинми. Аллилуиа (трижды) “.

По-русски эта песнь читается так: “Мы, таинственно изображая Херувимов и воспевая трисвятую песнь Троице, дающей жизнь, оставим теперь заботу о всем житейском, чтобы нам прославить Царя всех, Которого невидимо ангельские чины торжественно прославляют. Хвала Богу!” Отдельные слова Херувимской песни означают: тайно образующе — таинственно изображая или таинственно представляя из себя; животворящей — жизнь дающей; припевающе — воспевая; отложим — оставим; житейское попечение — заботу о житейском; яко да — чтобы; подымем — поднимем, прославим; дориносима — торжественно носимого, прославляемого ( “дори” — слово греческое и значит копье, так что “дориносима” значит копьеносимого; в древности, желая торжественно прославить ларей или военачальников, сажали их на щиты и, подняв вверх, носили их на этих щитах пред войсками, причем щиты поддерживались копьями, так что издали казалось, что прославляемых лиц несут на копьях); ангельскими чинми — ангельскими чинами; аллилуиа — хвала Богу.

С этой минуты верующие не должны выходить из храма до окончания Литургии. Насколько предосудительно нарушать это требование, видно из 9-го апостольского правила: “Всех верных, входящих в церковь. и не пребывающих на молитве до конца, как бесчиние в церкви производящих, подобает отлучать от общения церковного”. После Символа веры возгласом “Станем (будем стоять) добре, станем со страхом, вонмем, святое возношение в мире приносити” обращается внимание верующих на то, что наступило время приносить “святое возношение” или жертву, то есть совершать святое таинство Евхаристии, и с этого момента надлежит стоять с особенным благоговением. В ответ на этот возглас поется: “Милость мира, жертву хваления” , то есть будем приносить с благодарностью за даруемую нам свыше милость небесного мира единственно доступную нам жертву хваления. Священник благословляет верующих словами: “Благодать Господа нашего Иисуса Христа и любы (любовь) Бога и Отца и причастие (общение) Святаго Духа буди со всеми вами” , и, призывая к благоговейному предстоянию, возглашает: “горе имеим сердца” , то есть будем иметь сердца устремленными вверх — к Богу. На это певчие от лица молящихся благоговейно отвечают: “Имамы ко Господу” , то есть мы уже имеем сердца устремленными ко Господу.

Священник тайно продолжает евхаристическую молитву, прославляя благодеяния Божии, бесконечную любовь Божию, явленную в пришествии на землю Сына Божия, и, вспоминая Тайную Вечерю, когда Господь установил таинство причащения, произносит вслух слова Спасителя: “Приимите, ядите, сие (это) есть Тело Мое, еже (которое) за вы (за вас) ломимое во оставление (прощение) грехов” и “Пийте от нея вси, сия (эта) есть Кровь Моя Новаго Завета, яже (которая) за вы и за многия изливаемая во оставление грехов” . После этого священник в тайной молитве кратко вспоминает заповедь Спасителя о совершении причащения, прославляет страдания Его, смерть, воскресение, вознесение и второе Его пришествие и вслух произносит: “Твоя от Твоих Тебе приносяще о всех и за вся” (о всех членах Церкви и все благодеяния Божии).

Далее идет следующая часть Литургии верных.

По вере родителей и воспитателей и по словам Спасителя “Не препятствуйте детям приходить ко Мне” и “пийте от нея вси” в это же время причащаются и дети (без исповеди до семилетнего возраста).

Молитва великого Господина и отца нашего кирилла


Текст Литургии с параллельным переводом,
Видео (кликните для воспроизведения).

пояснениями и тайными молитвами.

Не будет Литургии — солнце померкнет и земля перестанет производить свой плод.

Божественная Литургия есть ось мира. Как колеса могут двигаться только вокруг оси, так и наш мир может двигаться, лишь имея Божественную Литургию. Она есть основание всей жизни мира. А если бы не было этого, наш страшный, грешный мир от нечистоты и беззакония погиб бы и разрушился, если б не освящался этими Великими Тайнами, страшными явлениями Божественного Искупителя. В этот момент освящается Престол и Храм, и все молящиеся освящаются. Земля, самый воздух дает человеку все необходимое для жизни только потому, что на Престоле возлежит Святой Агнец — наш Иисус Христос — на дискосе и в Чаше под видом вина и хлеба.

Дорогие мои, благодарите Господа за то, что Он сподобляет нас слушать Божественную Литургию и вкушать Пречистое Тело Свое и Животворящую Кровь Свою.
Молим Тебя, Господи, о тех, которые в заблуждении своем не хотят, не ищут найти утешение в Святых Тайнах Спасительных, но Ты же и вразуми их, Господи, и приведи к покаянию, чтобы они познали спасительную силу Твою.

Молитва из чина великого водоосвящения

Церковнославянский текст

Велий еси, Господи, и чудна дела Твоя, и ни едино же слово довольно будет к пению чудес Твоих (трижды). Ты бо, хотением от не сущих во еже быти приведый всяческая, Твоею державою содержиши тварь, и Твоим промыслом строиши мир. Ты от четырех стихий тварь сочинивый, четырми времены круг лета венчал еси. Тебе трепещут умныя вся силы, Тебе поет солнце, Тебе славит луна, Тебе присутствуют звезды, Тебе слушает свет, Тебе трепещут бездны, Тебе работают источницы.

Ты простерл еси небо, яко кожу, Ты утвердил еси землю на водах, Ты оградил еси море песком, Ты ко отдыханием воздух пролиял еси.

Ангельския силы Тебе служат, архангельстии лицы Тебе кланяются, многоочитии херувими и шестокрилатии серафими, окрест стояще и облетающе, страхом неприступныя славы Твоея покрываются. Ты бо Бог Сый неописанный, безначальный же и неизглаголанный, пришел еси на землю, зрак раба приим, в подобии человечестем быв, не бо терпел еси, Владыко, милосердия ради милости Твоея, зрети от диавола мучима рода человеча, но пришел еси и спасл еси нас.

Исповедуем благодать, проповедуем милость, не таим благодеяния: естества нашего роды свободил еси, девственную освятил еси утробу Рождеством Твоим. Вся тварь воспевает Тя явльшагося: Ты бо Бог наш, на земли явился еси, и с человеки пожил еси. Ты Иорданския струи освятил еси, с Небесе низпославый Святаго Твоего Духа, и главы тамо гнездящихся сокрушил еси змиев. Ты убо, Человеколюбче Царю, прииди и ныне наитием Святаго Твоего Духа, и освяти воду сию(трижды, с осенением воды рукой). И даждь ей благодать избавления, благословение Иорданово; сотвори ю нетления источник, освящения дар, грехов разрешение, недугов исцеление, демонов всегубительство, сопротивным силам неприступную, ангельския крепости исполненную.

Да вси почерпающии и причащающиися, имеют ю ко очищению душ и телес, ко исцелению страстей, ко освящению домов, и ко всякой пользе изрядну. Ты бо еси Бог наш, Иже водою и Духом обновивый обетшавшее грехом естество наше. Ты еси Бог наш, водою потопивый при Ное грех. Ты еси Бог наш, Иже морем свободивый от работы фараони Моисеом род еврейский. Ты бо еси Бог наш, разразивый камень в пустыни, и потекоша воды, и потоцы наводнишася, и жаждущия люди Твоя насытивый. Ты еси Бог наш, Иже водою и огнем пременивый Илиею Израиля от прелести Вааловы. Сам и ныне, Владыко, освяти воду сию Духом Твоим Святым(трижды). Даждь же всем прикасающимся ей, и причащающимся, и мажущимся ею, освящение, здравие, очищение и благословение.

Спаси, Господи, и помилуй великаго господина и отца нашего, Святейшаго патриарха Кирилла, и господина нашего, Преосвященнейшаго епископа имярек и сохрани их под кровом Твоим в мире. Спаси, Господи, и помилуй власти и воинство страны нашея, покори им всякаго врага и супостата. Даруй им вся, яже ко спасению прошения, и жизнь вечную, да и стихиами, и человеки, и ангелы, и видимыми, и невидимыми, славится Твое пресвятое Имя, со Отцем и Святым Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Перевод на русский (Ю. А. Виноградов, свящ. М. Желтов)

Велик Ты, Господи, чудесны Твои дела, и никаких слов не хватит, чтобы воспеть Твои чудеса(трижды). Ведь Ты, приведя Своей волей все из небытия в бытие, в Своей власти держишь творение и Своим промыслом управляешь миром. Ты, Составивший творение из четырех начал, четырьмя временами [года] увенчал годичный круг. Перед Тобой трепещут все разумные силы, Тебя воспевает солнце, Тебя прославляет луна, Тебе молятся звезды, Тебе повинуется свет, Тебя боятся бездны, Тебе подчиняются источники. Ты натянул небо, словно завесу, Ты утвердил землю на водах, Ты оградил море песком, Ты разлил воздух для дыхания. Ангельские силы тебе служат, хоры архангелов Тебе поклоняются, многоокие херувимы и шестикрылые серафимы, стоя кругом и летая, покрываются страхом перед Твоей неприступной славой. Ведь Ты, Бог Неописуемый, Безначальный и Неизреченный, пришел на землю, приняв облик раба и уподобившись человеку. Ибо ты не мог, Владыка, по Своему милосердию смотреть на то, как дьявол насилует человеческий род, но пришел и спас нас.

Так и теперь, Владыка, Ты Сам освяти эту воду Твоим Святым Духом. И подай всем, кто будет прикасаться к ней и вкушать [ее] и помазываться ею, освящение, здоровье, очищение и благословение.

Спаси, Господи, и помилуй Великого господина и отца нашего Святейшего патриарха Кирилла и господина нашего, Преосвященного епископа [ …],и сохрани их под Твоим покровом в мирном состоянии [духа].Спаси, Господи и помилуй власти и армию нашей страны, покори им всякого врага и агрессора. Исполни все их просьбы, относящиеся ко спасению, и даруй им жизнь вечную, чтобы и стихиями, и людьми, и ангелами, и всем видимым и невидимым [творением] прославлялось Твое всецело святое Имя со Отцом и Святым Духом, теперь и всегда и во веки веков. Аминь.

Поделиться “Молитва из чина великого водоосвящения”

Последование молебного пения в праздник святого равноапостольного князя Владимира и в память Крещения Руси



После́дование моле́бного пе́ния
в пра́здник свята́го равноапо́стольнаго кня́зя Влади́мира
и в па́мять Креще́ния Руси́

Протодиа́кон: Б лагослови́, Влады́ко.

Предстоя́тель: Б лагослове́н Бог наш всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Протодиа́кон: С ла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Лик: Ц арю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

И возглаша́ет протодиа́кон:

Б ог Госпо́дь и яви́ся нам, благослове́н Гряды́й во И́мя Госпо́дне.

Стих: И спове́дайтеся Го́сподеви, я́ко Благ, я́ко в век ми́лость Его́.

Стих: О быше́дше, обыдо́ша мя, и И́менем Госпо́дним противля́хся им.

Стих: Н е умру́, но жив бу́ду и пове́м дела́ Госпо́дня.

Стих: К а́мень, его́же небрего́ша зи́ждущии, сей бысть во главу́ у́гла: от Го́спода бысть сей и есть ди́вен во очесе́х на́ших.

Лик: Б ог Госпо́дь… во глас 8, к коему́ждо стиху́.

Та́же тропа́рь Живонача́льней Тро́ице, глас 8:

Б лагослове́н еси́, Христе́ Боже наш,/ И́же прему́дры ловцы́ явле́й,/ ниспосла́в им Ду́ха Свята́го,/ и те́ми уловле́й вселе́нную,/ Человеколю́бче сла́ва Тебе́.

Тропа́рь Всем святы́м,
в Земли́ Ру́сстей просия́вшим, глас то́йже:

Я́ коже плод кра́сный Твоего́ спаси́тельного се́яния,/ Земля́ Ру́сская прино́сит Ти, Го́споди, вся святы́я, в той просия́вшия./ Тех моли́твами в ми́ре глубо́це/ Це́рковь и страну́ на́шу Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве.

Тропа́рь Креще́ния Руси́, глас то́йже:

Б лагослове́н еси́, Христе́ Бо́же наш,/ Зе́млю Ру́сскую Креще́нием просвети́вый,/ лю́дем ея́ низпосла́в Ду́ха Свята́го,/ и́хже и ко спасе́нию приведы́й,/ Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

Тропа́рь равноапо́стольному кня́зю Влади́миру, глас 4:

У подо́бился еси́ купцу́ и́щущему до́браго би́сера,/ славнодержа́вный Влади́мире,/ на высоте́ стола́ седя́ ма́тере градо́в,/ Богоспаса́емаго Ки́ева,/ испыту́я же и посыла́я к Ца́рскому гра́ду/ уве́дети правосла́вную ве́ру,/ обре́л еси́ безце́нный би́сер, Христа́,/ избра́вшаго тя, я́ко втора́го Па́вла,/ и оттря́сшаго слепоту́ во святе́й купе́ли, душе́вную вку́пе и теле́сную./ Те́мже пра́зднуем твое́ успе́ние, лю́дие твои́ су́ще:/ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

П ресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

В си святи́и земли́ на́шея, моли́те Бо́га о нас.

С вяты́й равноапо́стольный вели́кий кня́же Влади́мире, моли́ Бо́га о нас.

С ла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

И ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. А ми́нь.

Проки́мен, глас 4: В ознесо́х избра́ннаго от люде́й Мои́х.

Стих: И́ бо рука́ Моя́ засту́пит его́, и мы́шца моя́ укрепи́т его́.

Протодиа́кон: И о сподо́битися нам слы́шанию свята́го Ева́нгелия, Го́спода Бо́га мо́лим.

Лик: Г о́споди, поми́луй (три́жды).

Протодиа́кон: П рему́дрость, про́сти, услы́шим свята́го Ева́нгелия.

Предстоя́тель: М ир всем.

Лик: И ду́хови твоему́.

Предстоя́тель: О т Матфе́а свята́го Ева́нгелия чте́ние.

Лик: С ла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Протодиа́кон: В о́нмем.

Предстоя́тель чтет Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 55.

Лик: С ла́ва Тебе́ Го́споди, сла́ва Тебе́.

П ресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

В си святи́и земли́ на́шея, моли́те Бо́га о нас.

С вяты́й равноапо́стольный вели́кий кня́же Влади́мире, моли́ Бо́га о нас.

С ла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

И ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. А ми́нь.

Д осто́йно есть, я́ко вои́стину, блажи́ти Тя, Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего, Честне́йшую херуви́м и Сла́внейшую без сравне́ния серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.

И глаго́лет протодиа́кон ектению́:

П оми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Лик: Г о́споди, поми́луй (три́жды).

Е ще́ мо́лимся о вели́ком господи́не и отце́ на́шем Святе́йшем Патриа́рхе Кири́лле и о всей во Христе́ бра́тии на́шей.

Лик: Г о́споди, поми́луй (три́жды).

Б лагодаря́ще со стра́хом и тре́петом, я́ко раби́ непотре́бнии, Твоему́ благоутро́бию, Спа́се и Влады́ко наш, Го́споди, о Твои́х благодея́ниих, я́же излия́л еси́ на Зе́млю на́шу от Креще́ния ея́ и до ны́не, и припа́даем, и славосло́вие Тебе́, я́ко Бо́гу, прино́сим, и умиле́нно вопие́м: изба́ви от всех бед лю́ди Твоя́ и всегда́, я́ко Ми́лостив, испо́лни во благи́х проше́ния на́ша, приле́жно мо́лимся Тебе́, услы́ши и поми́луй.

Лик: Г о́споди, поми́луй (три́жды).

Е ще́ мо́лимся Тебе́, Спаси́телю на́шему, чрез благове́рнаго кня́зя Влади́мира благоволи́вшему избра́ти род наш в насле́дие Свое́ и в купе́ли Креще́ния дарова́ти Ду́ха Свята́го, о е́же Це́рковь на́шу Святу́ю от раско́лов и нестрое́ний соблюсти́, и в единомы́слии ве́ры ея́ утверди́ти, и ми́ром огради́ти, услы́ши и поми́луй.

Лик: Г о́споди, поми́луй (три́жды).

Е ще́ мо́лимся Тебе́, Го́споди Вседержи́телю, о е́же призре́ти и утверди́ти виногра́д сей, его́же насади́ и сохрани́ от всех наве́тов вра́жиих десни́ца Твоя́; и в пре́дняя ле́та да́руй насле́дию Твоему́ мир и безмяте́жие, да не ума́лится и не поколе́блется Русь Свята́я, ю́же избра́л еси́ в жили́ще Себе́, да сла́вится Трисвято́е И́мя Твое́, услы́ши и поми́луй.

Лик: Г о́споди, поми́луй (три́жды).

Д а́вый за́поведь Твою́ нам, е́же люби́ти Тебе́, Бо́га на́шего, и бли́жняго своего́, сотвори́, да не́нависти, вражды́, оби́ды и про́чая беззако́ния прекратя́тся, и́стинная же любо́вь да ца́рствует в сердца́х на́ших, мо́лим Ти ся, Спаси́телю наш, услы́ши и ми́лостивно поми́луй.

Лик: Г о́споди, поми́луй (три́жды).

Предстоя́тель: У слы́ши ны, Бо́же, Спаси́телю наш, упова́ние всех конце́в земли́ и су́щих в мо́ри дале́че, и ми́лостив, ми́лостив бу́ди, Влады́ко, о гресе́х на́ших, и поми́луй ны. Ми́лостив бо и Человеколю́бец Бог еси́, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Протодиа́кон: Г о́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

Предстоя́тель чтет моли́тву:

В елича́ем тя, святы́й равноапо́стольный вели́кий кня́же Влади́мире, и чтим святу́ю па́мять твою́, и́долы попра́вшаго и всю зе́млю Ру́сскую Святы́м Креще́нием просвети́вшаго.

Протодиа́кон: П рему́дрость.

Свяще́нник: П ресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Лик: Ч естне́йшую херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.

Свяще́нник: С ла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, упова́ние на́ше, сла́ва Тебе́.

Лик: С ла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. А ми́нь. Г о́споди, поми́луй (три́жды). Б лагослови́.

Предстоя́тель твори́т отпу́ст.

И по отпу́сте а́бие глаго́лет протодиа́кон многоле́тие:

В ели́кому господи́ну и отцу́ на́шему Кири́ллу, Святе́йшему Патриа́рху Моско́вскому и всея́ Руси́ и Свя́то-Тро́ицкия Се́ргиевы Ла́вры священноархимандри́ту, богохрани́мей стране́ на́шей, власте́м, во́инству и наро́дам ея́, всему́ освяще́нному собо́ру, благоче́стия ревни́телем и учи́телем, и всем во Правосла́вии Земли́ на́шея подвиза́ющимся сло́вом, писа́нием, уче́нием и богоуго́дным житие́м, и всем правосла́вным христиа́ном — мно́гая ле́та.

Молитва великого Господина и отца нашего кирилла
Оценка 5 проголосовавших: 1
Святой праведный Иоанн Кронштадтский

О Божественной Литургии

Дорогие мои, сейчас я вам расскажу о Божественной Литургии. Если собрать драгоценности всего мира и положить на одну чашу весов, а на другую — Литургию, то чаша весов с Божественной Литургией перевесит. Только человек не понимает, какой драгоценностью он обладает, до тех пор, пока это счастье не отнимается у него. К сожалению, человек не ценит ни солнце, ни воздух, ни свет. Настанет темнота, отберется воздух и нечем будет ему дышать, тогда поймет человек и оценит, чем он обладал и чего лишился. Имеющий возможность бывать на Божественной Литургии — не бывает, а кто ходит — стоит невнимательно, рассеянно, внося с собой житейские помыслы и заботы. Почему же это так? Да потому что он не вдумывается, что такое Литургия. Человек не понимает всю глубину и важность совершаемой перед его глазами Великой Тайны. Между тем из чудес это самое важнейшее и есть — Божественная Литургия.
Ради Божественной Литургии — Тайны — солнце на небе светит днем, луна — ночью; и звезды небесные, тысячи их, свой свет издают; и земля плод дает, и потому мы можем питаться хлебом. Повторяю: земля только затем приносит плоды, хлеб и виноград, что хлеб и вино каждый день приносятся на Святой Престол при совершении Литургии. Не нам, не для нас, грешных, покрытых язвами, дает земля плод свой, не стоим мы его, земля дает его для Бескровной Жертвы и будет давать, доколе будет совершаться на земле Божественная Литургия.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here